سید مرتضی علوی
سرلشکر خلبان ،شهید نعمت الله اکبری سامانی
خلبان شهيد نعمت‌الله اكبری سامانی از لبيک‌گويان امام خمينی(ره) و از شاگردان مكتب اسلام بود كه در بيست و سوم آبان 1359 در آخرين پروازی که در غرب دزفول انجام داد، هواپيمايش مورد اصابت پدافند موشكی دشمن قرار گرفت و مفقودالاثر شد.
کد خبر: ۹۱۷۸۷۵۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۳

  به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ همزمان با هفته دفاع مقدس و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره سرلشکر خلبان ،شهید نعمت الله اکبری سامانی ،برآن شدیم تا گوشه ای از زندگی نامه این شهید والا مقام را به شرح ذیل بیان کنیم .

خلبان شهيد نعمت‌الله اكبری سامانی از لبيک‌گويان امام خمینی (ره) و از شاگردان مكتب حيات‌بخش اسلام بود كه در چهارم آبان ماه 1330 در سامان از توابع شهركرد در خانواده‌ای مذهبی ديده به جهان گشود و از همان دوران كودكی و جوانی همانند پدرش به كار پرداخت و با معنای سختی آشنا شد حتی در حين درس خواندن از اين ضرورت بی‌نياز نبود و از خدا می‌خواست كه او را برای دوران كوران حوادث آبديده كند.

این شهید جلیل القدر پس از اتمام تحصيلات ابتدايی و متوسطه و اخذ ديپلم به استخدام نيروی هوايی در آمد و در دانشكده خلبانی به تحصيل علوم و فنون پروازی پرداخت در این مدت با سعی و تلاش به يادگيری دروس دانشكده پروازی پرداخته و دوره مقدماتی پروازی را با موفقيت در ايران گذرانيد و سپس جهت تحصيلات عالی پروازی عازم آمريكا شد و پس از طی دوره تخصصی خلبانی در آمريكا و اخذ درجه ستوانی و دريافت نشان خلبانی به ايران بازگشت و به جمع خلبانان شكاری اف 4 پيوست.

در نخستين مأموريت وي كه به مدت 25 روز به طول انجاميد، موفق به شناسايي مواضع دشمن شد و 23 آبان‌ماه در مأموريت بعدي كه با خلبان شهيد «كيان‌آرا» براي شناسايي مجدد به منطقه جنگ رفته بود درحین عملیات، در منطقه فكه مورد اصابت آتش دشمن واقع شد و هواپیمای وی سقوط كرد. 

تاريخ شهادت اين شهيد بزرگوار، در سال 81 طي نامه‌اي كه از بغداد به سازمان‌هاي ايراني ارجاع داده شد، به اطلاع خانواده ایشان رسید و بعد ها به درخواست مقامات ایران مقبره‌اي در عراق براي این خلبان مفقود الجسد ساختند.
همسر شهید اکبری درباره نحوه ازدواج خود با شهید اکبری گفت: در سال 52 با یونیفرم نظامی به خواستگاری من آمد تا با این کار خود، تعهد به کشور را متوجه من کند،شهید اکبری پس از انقلاب اسلامی خود را پیرو رهبری حضرت امام خمینی (ره) می‌دانست.

وی خاطر‌نشان کرد: سرلشکر خلبان شهید نعمت‌الله اکبری‌سامانی از آن دست انسان‌های آسمانی بود که راه سعادت و کمال را با تمام وجود درک کرده بود و عشق به اسلام ، انقلاب میهن اسلامی در وجودش همچون خورشیدی می‌درخشید و پروازهای بی‌نهایتش حکایت از جرات و جسارت و شایستگی او داشت.

ارسال نظرات