خبرهای داغ:
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین

با هزینه کم می توان محرومیت بسیاری از روستاها را رفع کرد/ تولید،قلب تپنده روستاها

سرهنگ برین گفت: از سال گذشته تاکنون ۴۵ پروژه به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین و همراهی مردم نواحی هدف و کمک برخی از دستگاه‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۹۱۷۸۵۰۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نشست خبری جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین به‌منظور افتتاح پروژه‌های عمرانی قرارگاه با همکاری دستگاه‌های دولتی با حضور خبرنگاران برگزار شد.

سرهنگ پاسدار حمزه برین در این نشست با اشاره به فعالیت این قرارگاه در استان قزوین اظهار کرد:خداوند متعال را شاکریم که ما را در جایگاهی قرار داده است تا بتوانیم به ملت شریف ایران خدمت کنیم.


وی با بیان این موضوع که دفاع مقدس سنگ محک و مقیاسی است که به وسیله آن بتوانیم فعالیت و اقدامات خود را بسنجیم گفت: به وسیله دفاع مقدس می توانیم میزان نقش آفرینی و دفاع از انقلاب و ارزش ها را در اقدامات خود بسنجیم. رزمندگان دوران دفاع مقدس با تمام توان به ندای امام خود لبیک گفته اند و شرح ایثارگری هایشان برای همیشه در تاریخ ثبت شده است.


این مسوول بیان کرد: امروز با گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی در کشوری مستقل با ایدئولوژی ویژه زندگی می کنیم و وابسته به هیچ یک از قدرت های جهان نیستیم، به کل جهان پیام صادر می کنیم و در این شرایط باید رزمندگانی مشابه هشت سال دفاع مقدس داشته باشیم که بتوانند در تمام عرصه های جنگ نرم، سخت و اقتصادی ایفای نقش بنمایند.


رفع محرومیت، دغذغه  مهم انقلاب
این مسئول با بیان اینکه در سطح استان قزوین روستاهایی وجود دارد که بسیار محروم است اما با بودجه‌ای کم می‌توان بسیاری از مشکلات آن را حل کرد، اعلام کرد: قرارگاه پیشرفت در 71 روستا حضور به هم رسانده است و با ارائه خدمات چند بعدی و نه تنها عمرانی در حوزه محرومیت‌زدایی شاهد بازگشت معکوس در برخی از مناطق از شهر به روستا هستیم چرا که توجه به روستا بسیار حائز اهمیت است.


وی یادآور شد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی از سال 96 شکل گرفته است و در بخش هایی که برای رفع محرومیت انتخاب نموده به مطالعه و بررسی پرداخته است، پس از قدم پژوهش و براورد نیازها در این مناطق، قرارگاه با شعار کار از مردم برای مردم توسط مردم از سه ماهه پایانی سال 97 وارد عرصه عمل شد.


وی تأکید کرد: اوایل انقلاب اسلامی ۷۵ درصد استان را روستاها تشکیل می‌داد که متاسفانه امروز این آمار به ۲۵ درصد رسیده و حدود ۸۰۰ روستا در سطح استان قزوین وجود دارد.


برین با بیان اینکه به دنبال ابلاغ مأموریت محرومیت‌زدایی از سوی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شروع به شناسایی دهستان‌های توسعه‌نیافته و کم برخوردار در سطح استان قزوین کردیم، عنوان کرد: بعد از شناسایی اولیه دهستان‌های «چوغور» در منطقه طارم سفلی، «دستجرد» سفلی در بخش رودبار الموت غربی هر یک با ۱۸ روستا و «زوارک» با ۳۵ روستا در بخش رودبار الموت شرقی برای فعالیت‌های محرومیت‌زدایی انتخاب شد.


این مسئول با اعلام اینکه بعد از پایش اطلاعات و شناسایی نقاط قوت و ضعف این مناطق اقدام به شناسایی فرصت و تهدیدهای این نقاط محروم و صعب‌العبور کردیم، افزود: از سال گذشته تاکنون ۴۵ پروژه به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین و همراهی مردم این نواحی و کمک برخی از دستگاه‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

در هفته دفاع مقدس ۸ پروژه افتتاح می‌شود

وی ادامه داد: هم‌زمان با هفته دفاع مقدس هشت پروژه به‌صورت نمادین با حضور مسئولان استان در سه روز آینده افتتاح خواهد شد.

برین در تشریح این پروژه‌ها با بیان اینکه بازگشایی راه بین روستایی «علی‌آباد» به «انجلین» به طول ۱۰ کیلومتر، احداث کانال انتقال آب کشاورزی به طول دو کیلومتر در روستای «عباس‌آباد» و احداث مخزن آب شرب ۱۰۰ مترمکعبی در «زرند» افتتاح می‌شود، گفت: همچنین احداث کانال انتقال آب کشاورزی به طول یک کیلومتر در روستای «حصار» و کلنگ زنی طرح آب‌رسانی و افتتاح زیباسازی ۱۰ مدرسه روستایی و مرمت ۲۰ مسجد در روستایی در دهستان «چوغور» طارم سفلی افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: مرمت قنات آب کشاورزی روستای «کاکوهستان»، مجتمع آب‌رسانی سه روستای «الندر»، «بازرگاه» و «چنگال دشت» از توابع دهستان «دستجرد» الموت غربی، احداث کانال آب کشاورزی در روستای پایین «روچ» به طول دو کیلومتر، طرح آب‌رسانی روستای «ایلان»، احداث پل روستای «طاله» و «چوثر»، مرمت و بازسازی ۱۰ ایستگاه دیجیتال صداوسیما در روستای «زوارک» از توابع دهستان الموت شرقی با حضور استاندار و فرماندهی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین و مسئولان استانی از دیگر پروژه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس عملیاتی خواهند شد.

مشارکت مردم در رفع محرومیت‌زدایی ارزشمند است

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه اگر همین پروژه‌ها توسط پیمانکار انجام می‌شد بی‌شک هزینه بسیاری باید برای آن صورت می‌گرفت، اضافه کرد: مشارکت اقشار مختلف مردم در رفع محرومیت‌زدایی بسیار ارزشمند است چرا که کمک می‌کند بار بسیار بزرگی از دوش دولت کم شود.

وی اضافه کرد: فعالیت این قرارگاه علاوه بر فعالیت اقتصادی و عمرانی در قالب کارگروه‌های تربیتی و فرهنگی، اجتماعی، سلامت و طب اسلامی و اشتغال و کارآفرینی برنامه‌ریزی می‌شود که عملکرد قرارگاه رضایت مردم را در پی داشته است.

این مسئول عنوان کرد: در حوزه سلامت برگزاری بیش از 90 جلسه آموزشی ، راه‌اندازی سه سلامت‌کده در سه دهستان، ورود به مدارس با همکاری آموزش‌وپرورش برای آموزش و آشنا کردن آن‌ها با مفاهیم سلامت، برگزاری جشنواره‌های غذا با محوریت غذای سالم و آموزش سفیران سلامت از بین خود اهالی روستا مورد توجه قرار گرفت.

برین با اشاره به فعالیت‌های حوزه تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: ۲۴ عنوان برنامه در این راستا انجام ‌شده که از جمله آن می‌توان به برگزاری اردو، تأمین اقلام نوشت‌افزار، برنامه‌های تربیتی و مشاوره، ارتقاء تحصیلی، حضور جهادگران دانشجو و نخبه برای کمک‌تحصیلی به دانش آموزان، استعدادیابی، دوره‌های توانمندسازی معلمان اشاره کرد.

 تولید،قلب تپنده روستاها

وی با اعلام اینکه تولید در روستاست و وقتی می‌توان به تولید کمک کرد که قلب تپنده آن در روستاها زنده باشد، ادامه داد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی نیز شش رسته شغلی شناسایی و در آن ورود کرده‌ایم که هر کدام از آن‌ها می‌تواند برای مردم آن مناطق مزیت اقتصادی داشته و درآمد آن‌ها را بالا ببرد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: برگزاری دوره‌هایی در حوزه دام سنگین، آموزش نحوه نگه داشت طیور، تبیین مبانی زراعت به‌ویژه دو محصول نخود و گندم، زنبورداری با اشتغال ۱۷ نفر، باغداری و گلیم‌بافی شش رسته اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی است.

وی به برنامه‌های تربیتی و فرهنگی نیز اشاره و عنوان کرد: با پشتیبانی قرارگاه و حمایت مردم نه روحانی همراه با خانواده خود در روستاها حضور پیدا کردند تا در مباحث فرهنگی و اعتقادی مردم آن روستا را یاری کنند.

برین در پایان با بیان اینکه مجموعه قرارگاه پیشرفت و آبادانی از خود هزینه می‌کند، خاطرنشان کرد: از آنجا که انتظار ما این است که روستاهای محروم زنده و پویا باشند لذا با توجه به نگاه تسهیلگری قرارگاه در تلاش هستیم با مشارکت دولت و مردم به حل مسائل کمک کنیم.

 

1004/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها