خبرهای داغ:
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین خبر داد:

رفع تصرف ۸۲ هزار متر مربع اراضی ملی در قزوین

سرهنگ ترکاشوند گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین ۸۲ هزار متر مربع از اراضی ملی را در ۶ ماهه سال جاری رفع تصرف کرده است
کد خبر: ۹۱۷۸۱۰۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین ۸۲ هزار متر مربع از اراضی ملی را در ۶ ماهه سال جاری رفع تصرف کرده است و در این مدت ۵۸ فقره پرونده قضایی در این زمینه در اداره کل منابع طبیعی استان تشکیل شده و در مرحله پیگیری قرار دارد.

وی در تشریح جزییات این اقدام، گفت: ۴۳ هزار متر مربع از کل رفع تصرفات استان با ۴۲ فقره پرونده مربوط به نظارت و گشت نیروهای یگان حفاظت است که پس از مشاهده تصرف اراضی ملی وارد عمل شده و برای رفع آن اقدام کرده‌اند.

سرهنگ ترکاشوند همچنین به اجرای حکم تبصره یک ماده ۵۵ قانون جنگل‌ها و مراتع کشور پرداخت و اظهار کرد: در این رابطه ۴۰ هزار متر مربع اراضی ملی با ۱۶ فقره پرونده که حکم قضایی داشتند رفع تصرف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین با بیان اینکه تصرف اراضی ملی در شهرستان‌های تاکستان و بویین زهرا بیشتر از سایر نقاط استان صورت گرفته است، عنوان کرد: در بیشتر این موارد درختکاری و تغییر حدود بین مستثنیات و اراضی ملی صورت گرفته است که باید با فرهنگسازی و آگاه کردن مردم برای پیشگیری از موارد مشابه اقدام شود.

سرهنگ ترکاشوند به وجود ۱۱ تیم گشت سیار و ثابت اشاره کرد و گفت: این تیم‌ها با گشت موتوری در اراضی ملی و دولتی به عنوان نگهبانان اصلی منابع طبیعی محسوب شده و برای پیشگیری از تصرفات ملی و آتش سوزی در مراتع اقدام می‌کنند.

 

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها