خبرهای داغ:
دبیر اجرایی اجلاس جهانی راه ابریشم:

امیدواریم نشست‌های جهانی راه ابریشم، ثبت جهانی یکی از آثار همدان را رقم زند

دبیر اجرایی اجلاس جهانی راه ابریشم گفت: امیدواریم راهکارهای نشست‌های جهانی راه ابریشم، ثبت جهانی یکی از آثار همدان را رقم زند.
کد خبر: ۹۱۷۷۸۵۵
|
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵

امیدواریم نشست‌های جهانی راه ابریشم، ثبت جهانی یکی از آثار همدان را رقم زندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن محمدی در ششمین نشست کمیته هماهنگی معرفی میراث برای ثبت‌های زنجیره‌ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم در همدان اظهار داشت: امیدواریم راهکارهای نشست‌های این اجلاس ثبت جهانی یکی از آثار همدان را رقم زند.

وی با بیان اینکه در این اجلاس مباحث تخصصی ارائه خواهد شد که امیدواریم راهگشای ادامه مجموعه فعالیت‌های تخصصی باشد، گفت: امیدواریم احیای جاده ابریشم آن طور که انتظار می‌رود پیش برود.

دبیر اجرایی اجلاس جهانی راه ابریشم با بیان اینکه همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با بیش از یک هزار و ۸۰۰ جاذبه تاریخی فراوان این واقعیت را مورد تاکید قرار می‌دهد که همدان در مسیر جاده ابریشم و مسیر قدیم راه شاهی قرار داشته است، گفت: همدان به واسطه این امتیاز طی بیش از ۴ هزار سال با مراودات تجاری فعالیت داشته است.

وی با اشاره به اینکه از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی در استان همدان فقط یک هزار و ۶۰ اثر ثبت ملی شده است، ابراز داشت: تقاضا داریم با توجه به فرصت نشست جهانی راه ابریشم راهکارهایی ارائه شود تا به ثبت جهانی یکی از آثار همدان بپردازیم و به آن دست پیداکنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: امیدواریم نشست‌های اجلاس جهانی راه ابریشم در ثبت جهانی آثار همدان راهگشا باشد و از پتانسیل نشست‌های این چنینی بهره ببریم؛ ظرفیت آثار تاریخی همدان مانند هگمتانه و غارعلیصدر بالا است و امیدواریم فرصتی فراهم شود تا از دستاوردهای این نشست بهره‌مند شویم.

وی اضافه کرد: امیدوارم که دیدار از همدان با تمام جاذبه‌های آن برای میهمانان اجلاس خوب بوده و هموطنان خود را به سفر به پایتخت گردشگری آسیا و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین تشویق کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات