خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان خبر داد

افزایش ۴۳ درصدی حضور گردشگران خارجی در همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در ۶ ماهه مشابه سال قبل ۹ هزار و ۲۴۴ گردشگر خارجی در همدان حضور داشته‌اند اما در سال جاری این آمار با افزایش ۴۳ درصدی به ۱۳ هزار و ۲۳۲ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۱۸۰۰۸۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰

افزایش ۴۳ درصدی حضور گردشگران خارجی در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، علی مالمیر در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه تور رسانه‌ای روستای توریستی ملحمدره شهرستان اسدآباد اظهار داشت: رویدادهای کوچک گردشگری قابلیت بسیار زیادی در تبلیغ و اطلاع‌رسانی آثار گردشگر و جذب توریست دارند.

وی ادامه داد: کمک رسانه‌ها اثر زیادی در روند افزایش گردشگری دارد و ما بارها بر این نکته تاکید کرده‌ایم که معرفی آثار گردشگری در اخبار خبرنگاران و فضای مجازی برابر با جذب بیشتر توریست است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اضافه کرد: در سال ۹۴، ۲ هزار تخت اقامتی در سطح استان وجود داشت که این رقم هم اکنون به ۴ هزار تخت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش این عدد به ۷ هزار تخت دورخیز کرده‌ایم بیان کرد: در این راستا  یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این موضوع انجام شده است که در صورت اتمام پروژه‌ها برای یک هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

مالمیر در رابطه با مالکیت بنای سیدجمال اسدآباد نیز گفت: موارد اینچنینی در سطح استان قابل حل است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: روستای ملحمدره دارای ظرفیتی فراتر از ظرفیت کنونی است و اقدامات خوبی نیز در سال جاری در این نقطه ایجاد شده اما اقدامات ضروری دیگری نیز لازم به اجرا است تا ملحمدره به یک مرکز توریستی با حداکثر امکانات برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان دررابطه با راه‌اندازی موزه‌های جدید در اسدآباد نیز گفت: این آمادگی را داریم تا موزه‌ها را در دیار سیدجمال راه‌اندازی کنیم اما مشکل فضا موضوعی است که باعث می‌شود نتوان اقدام عملی برای اینکار را آغاز کرد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های خوب مردم اسدآباد اهدای اشیای تاریخی به موزه‌ها است که این موضوع قابل تقدیر است.

مالمیر در رابطه با گردشگران خارجی نیز گفت: در ۶ ماهه مشابه سال قبل ۹ هزار و ۲۴۴ گردشگر خارجی در همدان حضور داشته‌اند اما در سال جاری این آمار با افزایش ۴۳ درصدی به ۱۳ هزار و ۲۳۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات