خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین:

کار زمین مانده در حوزه دفاع مقدس بسیار زیاد است /در کل قزوین ۷۲ شهید گمنام وجود دارد که در ۳۲ نقطه تدفین

امیر پیری گفت: انجام فعالیت‌های مربوط به شهدای گمنام برعهده اداره کل حفظ آثار است، در کل قزوین ۷۲ شهید گمنام وجود دارد که در ۳۲ نقطه تدفین شده‌اند و فقط شش یادمان و المان ساخته نشده از شهدای گمنام باقی مانده که پیگیر حل آن هستیم.
کد خبر: ۹۱۷۷۷۲۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، امیر بهنام پیری در دیدار اصحاب رسانه استان که در اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هیچ کس نمی‌تواند از عظمت ایثارگری و جانفشانی رزمندگان و مردم در هشت سال دفاع مقدس سخن بگویند و به قلم بیاورد، همه ما مدیون این هشت سال دلاورمردی مردم ایران هستیم، دوره ای که زن و مرد و پیر و جوان پای دفاع از انقلاب باقی ماندند.

وی افزود: کار زمین مانده در حوزه دفاع مقدس بسیار زیاد است و هزینه ای که امروز برای جنگ می‌شود از هزینه‌هایی که برای هشت سال دوران دفاع مقدس اختصاص یافته بود، بیشتر است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ابراز کرد: رسالت امروز ما حفظ آرمان‌های شهداست و بنیاد حفظ آثار زیر نظر نیروهای مسلح قرار دارد و طی هشت ماهی که از حضورم در اداره کل می‌گذرد، شش ماه این مدت را فقط تلاش کردم در جلسات وظایف حفظ آثار را تبیین کنیم.

وی ادامه داد: در مسیر ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مشکلات زیادی وجود دارد که از ۳۱ استان فقط شش استان در این حوزه اقدام نکرده اند که قزوین هم جزو استان‌های انجام نشده است.

این مسئول بیان کرد: با ساخت و راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس قزوین، مشکل نگهداری و حفظ آثار و اسناد رزمندگان و شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: طی 20سال گذشته که اداره کل حفظ آثار قزوین راه اندازی شده اقدام موثری برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس صورت نگرفته بود اما در سال ۹۶ با زمینی که از طرف اوقاف اختصاص یافت فقط کار آماده سازی این زمین صورت گرفت؛ اما برای رفع مشکلات بودجه ای این پروژه جلساتی با شهرداری و سازمان برنامه بودجه و دکتر صالحی و دکتر نوبخت برگزار شد.

پیری بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده مصوب شد ۶۰۰میلیون تومان از سازمان انرژی اتمی، ۷۰۰ میلیون تومان شهرداری قزوین، ۲۰۰ میلیون فرمانداری برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس اختصاص یابد.

وی اذعان کرد: زیرسازی فاز اول باغ موزه دفاع مقدس صورت گرفته و با اختصاص بودجه‌ها فاز اول آن به صورت کامل اجرایی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین درباره عملکرد این اداره کل گفت: انجام فعالیت‌های مربوط به شهدای گمنام برعهده اداره کل حفظ آثار است، در کل قزوین ۷۲ شهید گمنام وجود دارد که در ۳۲ نقطه تدفین شده‌اند و فقط شش یادمان و المان ساخته نشده از شهدای گمنام باقی مانده که پیگیر حل آن هستیم.

وی افزود: درخواست تدفین شهید گمنام در آوج از سوی شهردار و فرماندار و بخشدار این منطقه صورت گرفت، اما امروز با مشکل عدم ساخت یادمان در آوج روبرو هستیم که باید سریع تر در این حوزه اقدام کنند.

پیری یادآور شد: مسائل مربوط به کل شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدافعان حرم مربوط به بنیاد شهید و سپاه است.

وی بیان کرد: در حوزه بانوان پنج کتاب صوتی آماده شده است که امسال رونمایی می‌شود، سال گذشته 50جلد کتاب تهیه و رونمایی شد و در سال جاری نیز تا به امروز 20کتاب تهیه شده و 5عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس رونمایی مخواهد شد.

این مسئول بیان کرد: تا به امروز 30هزار سند در حوزه دفاع مقدس استان قزوین جمع آوری شده که از این اسناد برای تهیه کتاب استفاده می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها