بهرامیان خبر داد:

اجرای طرح هر مسجد یک حقوق دان در سراسر کشور/ راه اندازی ۳۰ مرکز مشاوره رایگان حقوقی توسط سازمان بسیج حقوق دانان در شهرهای مختلف

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان ضمن اجرای طرح هر مسجد یک حقوق دان در سراسر کشور گفت: تا پایان امسال حدود ۳۰ مرکز مشاوره رایگان حقوقی بسیج حقوق دانان در شهرهای کشور راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۶۷۲۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

اجرای طرح هر مسجد یک حقوق دان در سراسر کشور/ راه اندازی ۳۰ مرکز مشاوره رایگان حقوقی توسط سازمان بسیج حقوق دانان در شهرهای مختلفبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان کشور، مهدی بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوق دانان کشور با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و اجرای طرح هر مسجد یک حقوق دان گفت: بسیج حقوق دانان حمایت خود را از طرح‌هایی که می‌توان از ظرفیت‌های مردمی و نخبگان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش ورودی پرونده‌ها و اطاله دادرسی استفاده کرد، اعلام می‌کند. 

وی با بیان اینکه طرح هر مسجد یک حقوق دان به صورت آزمایشی در چند سال گذشته در تمامی استان‌های کشور اجرا شده است، اظهار کرد: با تدبیر حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضاییه این طرح با همکاری دستگاه قضا و سایر دستگاه‌های مربوطه به صورت انقلابی و جهادی با قدرت بیشتری به اجرا درخواهد آمد. بهرامیان تصریح کرد: اجرای این طرح در ترویج فرهنگ قانون مداری، کاهش ورودی پرونده و کم شدن هزینه‌های دستگاه قضایی بسیار مفید و موثر خواهد بود و باید به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان بیان کرد: رسالت ترویج فرهنگ قانون مداری و افزایش آگاهی‌های حقوقی در بین قشرهای مختلف مردم از جمله اقدامات جاری حقوق دان بسیجی است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج حقوقدانان در تلاش است تا در مساجد سراسر کشور مسائل حقوقی مختلف را از طریق قضات و وکلای حقوق دان عضو این سازمان آموزش دهد، گفت: در طرح هر مسجد یک حقوق دان برنامه‌هایی از جمله ارائه خدمات عمومی و رایگان حقوقی در زمینه‌های تحکیم مبانی خانواده، کاهش طلاق، حقوق مالی، حقوق شهروندی، حقوق کسب وکار، قرارداد، چک و سفته و نحوه احقاق حقوق عامه آموزش داده می‌شود.

رئیس سازمان بسیح حقوق دانان کشور بیان کرد: این سازمان با همکاری قوه قضاییه تمرکز خود را در موضوعات مربوط به خانواده، کاهش طلاق و حقوق مالی افزایش داده است. بهرامیان ادامه داد: حدود ۲۰۰ نفر از سرشبکه‌های آموزش حقوق و مشاوره‌های رایگان سال گذشته در قم آموزش‌های لازم را دیدند و به توانمندسازی قابل قبولی برای اجرای ماموریت‌های محوله نیز رسیدند.

وی در پایان اظهار کرد: تا پایان امسال حدود ۳۰ مرکز مشاوره رایگان حقوقی بسیج حقوق دانان در شهرهای کشور با هدف دسترسی نزدیکتر مردم به آموزش‌های حقوقی راه اندازی می‌شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات