خبرهای داغ:

مرز شیخ صله و شوشمی باید باز شوند

وزیر تعاون ،کار ورفا اجتماعی گفت : باید همه تلاشمان را بکار گیریم تا مرز های شیخ صله و شوشمی باز شوند.
کد خبر: ۹۱۷۶۲۲۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمانشاه حسین شریعتمداری در نشست شورای اداری که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه با حضور جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: باید همه تلاشمان را بکار گیریم  تا مرزهای شیخ صله و شوشمی باز شوند.

وی با بیان اینکه گردشگری می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات استان را حل کند, اظهار کرد: می‌توان رتبه استان در کشور را از لحاظ فضای کسب و کار ارتقا داد و کرمانشاه می‌تواند در این زمینه از خیلی استان‌ها جلو بیفتد.

شریعتمداری در ادامه مردم را از عوامل جذب سرمایه دانست و نیاز به مواد اولیه در شرایط تحریم را یک مزیت برای استان‌های مرزی عنوان کرد و اعلام کرد: تعاونی‌ها در نقاط مرزی را از تسهیلات ارزان قیمت بهره‌مند خواهیم کرد.

وزیر کار وعده داد که 20 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به توسعه بوم‌گردی استان اختصاص می‌دهد, و ادامه داد: در شرایط خاص امروز کشور باید دنبال رسته‌های پیشران رفت.

وی جذب سرمایه‌گذار, استفاده از تسهیلات روستایی, پرداخت یارانه دستمزد, پرداخت 5500 مشوق بیمه‌ای به ارزش 5 میلیارد و 700 میلیون تومان توسط دولت را از جمله کارهای مؤثر در حوزه اشتغال دانست.

شریعتمداری ایجاد تعاونی صادراتی در استان را راهگشا دانست و گفت:  این تعاونی‌ها مورد حمایت ما قرار می‌گیرد.

وزیر رفاه بیان داشت: بینظیرترین اقدام در در شفاف‌سازی را انجام دادیم و به صورت کاملا روشن برنامه‌های اشتغال روستایی را در سایت وزارتخانه منتشر کردیم و اطلاعات مشاغل خرد و خانگی را نیز به صورت آنلاین و شفاف در دسترس مردم قرار دادیم. و این شفافیت به افزایش سرمایه و اعتماد عمومی کمک ‌می‌کند.

وی خدمت‌گذاری به بازنشستگان را افتخار دانست و این امر را یک تکلیف و وظیفه انسانی توصیف کرد که در انگیزش و دلگرمی جوانان نسبت به آینده مؤثر است.

شریعتمداری با اعلام اینکه شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) 396 درصد رشد سود داشته است, عنوان کرد: مقدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان را فراهم می‌کنیم.

وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع امهال مجدد وام‌های زلزله‌زدگان را از دولت پیگیری می‌کنم و  ایجاد <<خانه امید>> در کرمانشاه را نیز دنبال خواهم کرد.مصالح ساختمانی مورد نیاز زلزله‌زدگان تامین خواهد شد.

وی در پایان از مدیران خواست با تبعیض و فساد برخورد کنند و نیروهای شایسته را به کار گمارند و تا می‌توانند به مردم خدمت کنند.

ارسال نظرات