سید مرتضی علوی
در جمع کارکنان ناحیه مقاومت سامان عنوان شد:
حجت الاسلام عباسی، خانواده را امن ترین نهاد اجتماعی دانست و گفت: سلامت اجتماعی در هر جامعه‌ نیازمند وجود خانواده‌های سالم است.
کد خبر: ۹۱۷۳۸۰۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس امور تربیتی و پرورشی در آستانه فرارسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان گفت: همانطور که در توصیه های قرآنی و سخنان گهربار ائمه معصومین علیهم السلام سفارش مؤکد شده؛  جایگاه خانواده، نقش تربیت بنیادین در خانواده ها و رعایت تکریم خردمندان به عنوان بزرگان خانواده در اجتماع اهمیت والایی دارد.

حجت الاسلام  مصطفی عباسی افزود: خانواده امن ترین نهاد اجتماعی و بستر رشد و تعالی انسانها است و از این روی است که جایگاه خانواده به عنوان تأثیرگذارترین نهاد تربیتی در امر پرورش سرمایه‌های انسانی، در قرآن کریم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا صلابت و سلامت اجتماعی در هر جامعه‌ نیازمند وجود خانواده‌های سالم است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی بیشترین مسئولیت را در رشد، تربیت، تحول و سعادت انسان‌ها بر عهده دارد و از آنجایی که هر جامعه متشکل از مجموع خانواد‌ها است، هر چه این خانواده‌ها به تکامل و برتری نزدیک شوند جامعه نیز تکامل یافته‌تر و پویا‌تر می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: نقش خانواده به عنوان اثرگذار‌ترین نهاد تربیتی در پرورش و تربیت سرمایه‌های انسانی که از بزرگ‌ترین پشتوانه‌های توسعه و تعالی هر کشوری به شمار می‌آید، از چنان اهمیتی برخوردار می‌باشد که سلامت و صلابت هر جامعه‌ای مرهون وجود خانواده‌های سالم، عفیف و با تقوا است.

عباسی عنوان کرد: خانواده به عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی هر چه به استانداردهای اسلامی و فضیلت‌ها نزدیک‌تر شوند خانواده بر‌تر محسوب می‌شوند. در قرآن نمونه‌هایی از خانواده بر‌تر ذکر شده همچون خانواده حضرت ابراهیم، خانواده حضرت مریم و….، که از میان آن‌ها اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به عنوان نمونه‌ای کامل و بر‌تر معرفی شده‌اند و علاوه بر الگو کردن اهل بیت (علیهم السلام)، در خانواده مسائلی چون اصالت، رعایت حقوق، معنویت، صبر، تقوا و...، در نظر گرفته شود، به بر‌تر شدن خانواده کمک می‌شود.

وی گفت: همچنین زندگى امام على (علیه السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) سراسر الگوست و همسردارى حضرت على (علیه السلام )، مدیریت او در خـانه و خانواده، شوهردارى حضرت فاطمه (سلام الله علیها )، خانه دارى و تربیت فرزندان او در عالم نظیر ندارد و تا قیامت براى جهانیان بهترین الگو است.

ارسال نظرات