خبرهای داغ:
یادداشت/حجت الاسلام معبودی:

انقلاب اسلامی از نتایج نهضت عاشورا است/ باید در برابر ظلم و بی عدالتی ایستاد

اباعبدالله(ع) نهضت خونین کربلا را آغاز کردند بظاهر همه چیز علیه آنحضرت بود با این حال لحظه ای برای دسیدن به هدف بلند خود سست نشدند.
کد خبر: ۹۱۷۳۴۹۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در سیزدهمین یادداشت خود در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم


حضرت آقا دربیانیه گام دوم از شروع انقلاب و پیروزی آن یاد می کنند و می فرمایند: همه چیز علیه مابود. انقلابی که از نتایج نهضت اباعبدالله(ع) در روز عاشورا می باشد ومی دانیم زمانی که  اباعبدالله(ع)  نهضت خونین کربلا را آغاز کردند بظاهر همه چیز علیه آنحضرت بود یعنی در راس حکومت فردی مانند یزید که هیچ اعتقادی به مبنایی دین اسلام ندارد و براحتی مقدسات دین و جامعه را بازیچه قرار داده واز طرفی جنگ روانی مسلمانان را درخواب عمیق فرو برده و هر نوع فکر واقدام را از آنها گرفته وحتی کار بجایی رسیده سرور و آقای جوانان بهشت و ذریه رسول الله (ص) را تحت عنوان خارجی پذیرفتند و به جنگ او رفتند.

در سایه همین جنگ روانی آن جنایت و فجایع عظیم را رقم زدند و از سویی تمام یاران با وفایی اهل بیت را شهید و زندانی و همزمان تعدادی از صحابه و تابعین را گرفتار استحاله فکری کردند و رعب وحشت بر جامعه تحمیل شد، طوری که احدی جرات قیام و نهضت را بخود نمی داد! درچنین شرایطی اباعبدالله(ع) می فرماید: اوضاع روزگار دگرگونی منفی یافته و زشتی ها وهمه ارزشها آشکار و ارزشهای انسانی و اخلاقی و فضیلتها از محیط جامعه رخت بربسته است، از فضیلت های انسانی جز اندکی بسان قطره ای که ته مانده ظرف آب می باشد باقی نمانده وجامعه درزندگی وشرایط ذلت وننگینی بسر می برد.

هان! آیا نمی نگرید که به حق عمل نمی شود واز باطل و بیداد روی نمی گردانند، شایسته است که چنین شرایطی (انسان با فضیلت با ایمان) به دیدار پروردگارش شور وعشق نشان دهد! من درچنین شرایطی مرگ را جزء نیک بختی و زندگی با خودکامگان چیزی جز رنج ونکبت نمی دانم.
تحف العقول عن الرسول ج2ص245

به اندازه ای ارزشها خاموش شده حضرت وقتی روز عاشورا آنها را به هدایت دعوت می کند با صدای هلهله شان روبرو می شود واینجاست که می فرمایند: تقصیر ندارید، به اندازه ای گرفتار حرام شده اید و شکم هایتان پراز حرام شده که قادر به درک حقانیت نیستید.

در همچو فضای سنگینی حضرت نهضت را آغاز کردند خود و یاران با وفایش به شهادت رسیدند واهل بیت پیامبر(ص)به اسارت رفتند ولکن خون برشمشیر پیروز شد وهمان روز عاشورا بیداری رخ داد و فرعون زمان زیر سوال رفت و مردم فهمیدند اسیر فرعون شده اند واگر بخواهند آزاد شوند باید فرعون زمان را بشکنند واین کار در کوتاهترین زمان اتفاق افتاد و امروز آثار و برکات نهضت ابا عبدالله (ع) سراسر جهان را گرفته و کربلا محور خداپرستی وعدالت خواهی و آزادای خواهی شده و کربلا رمز ایستادگی و ایثار مقاومت و هزینه دادان برای ارزشهای الهی وانسانی شد.

انقلاب اسلامی هم به تعبیر حضرت آقا از صفر شروع شد زمانیکه چکمه های خونین و ظالمانه امریکا بر سینه ملت ایران نشستته و یک دست نشانده بی اراده حکم رانی می کرد و ملت را از طرق گوناگون در بی خبری نگه داشتند امامی طلوع می نماید و امت را بیدار می سازد و امت بیدار شده خود را از سلطه امریکا و حاکمان فاسد آزاد می سازد وهزینه می دهند ولکن در مقابل صاحب کشور و ملتی مستقل، آزاد، مقتدر، باعزت، متدین، پیشرفته درعلم ، انباشته از تجربه هایی گرانبها، مطمئن وامید وار، دارای تاثیر اساسی درمنطقه و دارای منطق قوی درمسائل جهانی ،رکورد دار درشتاب پیشرفتهای علمی و رکورد دار در رسیدن به رتبه های بالا در دانش ها و فناوری های مهم از قبیل هسته ای و سلول های بنیادی و نانو و هوا فضا و امثال آن، سر آمد در گسترش خدمات اجتماعی به سر آمد درانگیزه های جهادی میان جوانان ، سرآمد درجمعیت جوان کار آمد و بس ویژگی های افتخار آمیز دیگر که همگی محصول انقلاب و نتیجه جهت گیری های انقلابی وجهادی است، شدند.

البته دستاوردهای ذکر شده محصول چله اول انقلاب است و درخت طیبه انقلاب هر روز نتیجه و میوه تازه ای می دهد وهمین سبب بغض وکینه دشمنان شده و به بهانه های مختلف درصدد ایجاد مانع هستند، پرچم انقلاب که برگرفته از پرچم سرخ اباعبدالله(ع) می باشد تا ریشه کنی کامل ظلم وفساد و بی عدالتی و رسیدن به خورشید امامت آخرین ذخیره الهی با قدرت وقوه بهمراه ایمان و بصیرت ملت ایران ادامه خواهد یافت.انشاا..
علی معبودی تمای

ادامه دارد

1001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها