خبرهای داغ:
همزمان با سومین روز از ماه محرم؛

همایش ردپای سه ساله در قزوین برگزار شد

حجت الاسلام باقری گفت: همایش ردپای سه ساله امسال نیز همچون سال های گذشته با توفیقات الهی و بعنوان نهمین سال متوالی اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۷۱۵۳۱
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸

به گزارش خبرنگار بسیج از قزوین، عصر امروز آئین معنوی ردپای سه ساله با حضور جمع زیادی از مردم قزوین در صحن و سرای امامزاده حسین بن علی بن موسی الرضا(ع) با شکوه خاصی برگزار شد.

حجت الاسلام احمد باقری در گفتگو با خبرنگار بسیج بیان کرد: مراسم همایش ردپای سه ساله امسال نیز همچون سال های گذشته با توفیقات الهی و بعنوان نهمین سال متوالی اجرا می شود.

وی گفت: این مراسم با هدف آشنایی دختران سه ساله با شخصیت و جایگه حضرت رقیه(س) و نیز اهمیت موضوع حجاب در اسلام برگزار می شود.

این مسوول اظهار کرد: سالهای قبل سیصد چادر و امسال بیش از پانصد چادر توسط بانوان خیر و فعال در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) دوخته شده و بین دختران سه ساله توزیع شد.

حجت الاسلام باقری عنوان کرد: همچنین هزینه پارچه چادر و لباس مراسم روز جهانی علی اصغر(ع)، از کمک خیرین، حاجتمندان آستان کرامت و نیز بخشی از آن از طریق اداره کل اوقاف تهیه شده است.

وی افزود: اکثرا خیرین از بین معتمدین و خانواده های مذهبی قزوینی و حتی از شهرها و استان های دیگر می باشند که در این مراسم آئینی شرکت کرده و با اهدا پارچه، چرخ خیاطی و نیز کمکهای نقدی در این امر شرکت می کنند.

این مسوول ادامه داد: اختتامیه دوخت لباس و چادر بعد از ظهر پنجشنبه در حسینیه چهارم برگزار می شود.

حجت الاسلام باقری با اشاره به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی اضافه کرد: جمعه 15 شهریورماه سالجاری این مراسم با توزیع لباس بین شیرخوارگان از ساعت هفت صبح از سمت‌ درب شمالی امامزاده آغاز شده و همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت و نیم صبح این مراسم با دمام زنی کربلایی های مقیم قزوین ادامه خواهد داشت.

وی هدف از برگزاری این مراسم را عجین شدن خانواده ها با یاد حضرت علی اصغر کوچکترین شهید کربلا دانست و گفت: وظیفه همه ما زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلاست .

 

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها