در جلسه کنگره شهدای استان مرکزی مطرح شد

محرومیت‌زدایی اولویت اصلی کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی/ انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان یک ضرورت است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: به جهت صرفه جویی در کارها ستاد کنگره شهدای استان اولویت را بیشتر در راستای محرومیت زدایی گذاشته ایم، در این راستا ساخت مسکن برای خانواده های دو معلول به بالا، تهیه ۶۲۰ سری جهیزیه، انجام بیش از ۶۲۰ پروژه محرومیت زدایی نیز در حال انجام است.
کد خبر: ۹۱۷۱۰۷۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امروز در جلسه ستاد کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: به دلیل گستردگی کار کنگره همه دوایر دولتی در مسیر برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) قرارگرفتند و طبیعی است نقش نظارت و بازرسی در اینجا اهمیت زیادی پیدا می کند.

کریمی با اشاره به اینکه نقش بازرسی در این کنگره از دو جهت حقوقی و کیفیت کار حائز اهمیت است اظهار کرد: جنبه حقوقی افراد بدین جهت مهم است که هزینه های کنگره از بیت المال انجام می شود و لذا همه باید در این جهت پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: کنگره ملی شهدای استان مرکزی یک اقدام فرهنگی ملی است و اگر خدای ناکرده کم کاستی به وجود بیاید همه باید پاسخگو باشند و بدین جهت از ابتدای کار، روند کارها را با مجموعه بازرسی هماهنگ کردیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه کنگره ملی استان مرکزی یک افتخار بزرگ برای استان مرکزی است و امید داریم عنایات شهدا متوجه حالمان باشد بیان کرد: کیفیت کارها و اقدامات ذیل کنگره بسیار مهم است و کمیته بازرسی در تشخیص کیفیت نقش مهمی را ایفا می کند.

کریمی اضافه کرد: در بین ۲۴ استانی که کنگره برگزار کرده اند هیچ استانی به شکل استان مرکزی به این گستردگی ورود پیدا نکرده است و توقع داریم مجموعه بازرسی در کارها ستاد کنگره را یاری کند تا شاهد کیفیت بیشتر کار باشیم.

وی ادامه داد: به جهت صرفه جویی در کارها ستاد کنگره اولویت خود را بیشتر در راستای محرومیت زدایی گذاشته در این راستا ساخت مسکن برای خانواده های دو معلول به بالا، تهیه ۶۲۰ جهیزیه، انجام بیش از ۶۲۰ پروژه محرومیت زدایی نیز در حال انجام است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: همچنین به جهت صرفه جویی بیشتر در خصوص فضا سازی تاکنون بیش از ۸۰ رسانه متشکل از خبرگزاری ها، مطبوعات، سایت های خبری موضوع رسانه ای کنگره را کمک می دهند.

وی یادآور شد: در استان مرکزی ارتباط سپاه با سایر دستگاه های استان خوب و فراگیر است و تاکنون دستگاه ها هماهنگی خوبی با مجموعه ستاد کنگره داشته اند که امیدواریم این ارتباط حفظ شود.

کریمی بیان کرد: به جهت تاثیرگذاری های بیشتر اقدامات ذیل کنگره کارهایی همچون جشنواره سرود دانش آموزی، تهیه مقالات دانش آموزی، اجرای تئاترهای خیابانی، تهیه روزنامه های دیواری در نظر گرفتیم که خود به خود نسل جدید را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: تهیه بیش از ۱۳۰ عنوان کتاب، تهیه ۲۰ موشن گرافی، ۳۷ المان شهدا و برگزاری اردوهای دانش آموزی در مکان های المان ها، تهیه بیش از ۱۴۴ اثر هنری،۴۸۲ نشریه دیواری.۶۰۰ نقاشی از جمله کارهای ذیل کنگره در جهت تاثیرگذاری بر روی نسل جوان است.

سید مهدی تقوی بازرسی کل استان مرکزی گفت: اقداماتی که در کنگره استان مرکزی برای صرفه جویی از هزینه ها انجام شده بسیار ارزشمند است و باید الگوی سایر کارها قرار گیرد.

تقوی اظهار کرد: دستگاه های استان مرکزی باید برای فضا سازی کنگره تلاش بیشتر داشته باشند و صرفه جویی در هزینه ها و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی در تبلیغات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی شان بازرسی را کشف حقایق و رفع معایب در همه سطوح دانست افزود: خوشبختانه تاکنون در کنگره ملی شهدای استان مرکزی مشکلی وجود نداشته است.

میرزایی جانشین بازرسی کل استان مرکزی بیان کرد: خدمتگذاری به شهدا توفیقی است که امسال نصیب استان مرکزی شده و همه باید قدر بدانیم و از این فضا استفاده کنیم.

میرزایی با اشاره به اینکه استان مرکزی در بسیاری از کارها همیشه شاخص بوده و در بسیاری از امور به استان های دیگر الگوی مناسب ارائه کرده است گفت: نیاز است برای ارائه بهتر کنگره شهدا همه دستگاه ها به میدان بیایند.

وی ادامه داد: نماینده ی مجموعه بازرسی استان به جهت بررسی کیفیت کارها لازم است در کمیته های ذیل کنگره ورود پیدا کند تا دستگاه هایی که اقدامات مناسب تر انجام داده اند و یا دستگاهی که کوتاهی کرده مشخص شوند.

جانشین بازرسی کل استان مرکزی افزود: با توجه به تجربه هایی که از سایر استان ها وجود دارد نیاز است سایر نقاط ضعف احتمالی شناسایی شوند تا بتوانیم کار ماندگارترین ارائه دهیم.

جانشین بازرسی کل استان مرکزی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به شرایط کشور و توطئه های دشمنان به خصوص بر روی نسل جدید انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نوجوان و جوانان یک ضرورت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات