خبرهای داغ:
استاندار قزوین

65 مرکز دانشگاهی در استان قزوین وجود دارد

استاندار قزوین گفت: 65 دانشگاه در استان فعالیت دارند که دانشگاه بین المللی امام خمینی بعنوان تنها دانشگاه بین المللی کشور در استان قزوین قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۷۰۲۵۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز(شنبه) پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، تحقیقات و فناوری، معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این مراسم بیان کرد: بر اساس آخرین کاوش های باستان شناسی، استان قزوین سابقه بیش از 45 هزار سال زندگی انسان را دارد و موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی استان این امکان را فراهم کرده که اولین دشت کشاورزی کشور در این استان طراحی شود.

وی گفت: ظرفیت های زیادی در زمینه نیروی انسانی در استان، این شرایط را برای استان فراهم کرده که در زمینه امکانات تحصیلات عالی جزو استان های مطرح کشور باشد به طوری که 65 دانشگاه در استان فعالیت دارند که دانشگاه بین المللی امام خمینی بعنوان تنها دانشگاه بین المللی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی که در سطح کشور جزو دانشگاههای برتر می باشد که در استان قرار دارند.

استاندار قزوین اظهار کرد: به لحاظ این شرایط، قزوین نقش بار ترافیکی در کشور را دارد و عمده جمعیت کشور از این استان عبور می کنند و به همین دلیل مقام دوم کشور را در بحث آزادراهها دارد.

زاهدی عنوان کرد: این اجلاس مهم می تواند برکات خوبی برای کشور داشته باشد.

استانداری قزوین گفت: شتابگر ملی ایران تحت عنوان شتابگر چشمه نور در استان در حال احداث است و شعبه پارک علم و فناوری و موسسات علمی و آموزشی در قزوین وجود دارد و این استان علاوه بر موقعیت اقتصادی کشور، بیش از پنج درصد تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده و در آینده بعنوان یک مرکز علمی و اقتصادی کشور مطرح خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها