وزير صنعت معدن و تجارت در کارگروه رفع موانع تولید در اراک خبر داد :

آمادگی تمام براي حمايت از صنايع بزرگ در استان مركزی

وزير صنعت معدن و تجارت در کارگروه رفع موانع تولید در اراک گفت : آمادگی تمام براي حمايت از صنايع بزرگ استان مركزی وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۶۹۷۶۹
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، رحمانی وزير صنعت معدن و تجارت در کارگروه رفع موانع تولید در اراک اظهار کرد : آمادگی تمام براي حمايت از صنايع بزرگ استان مركزی وجود دارد.

رحمانی ادامه داد: درمان های صورت گرفته براي دو صنعت بزرگ استان مسكن موقتی بوده و بايد راهكار اساسی داده شود.

وی ادامه داد: حفظ وضع موجود و توليد و اشتغال جهاد است و بايد اين دو صنعت استان حفظ گردد.

رحمانی گفت: نسخه اساسي بايد برأي اين دو صنعت پيچيده شود و در جلسه ديروز هيات دولت مسايل و مشكلات هر دو صنعت مطرح گرديد و یکی از پیشنهادات واگذری شرکت های هپكو، آذرآب و واگن پارس به شرکت مپنا است.

خاني سرپرست سازمان خصوصي سازی گفت: واگذاري واگن پارس بايد با مصوبه دولت صورت گيرد و روند توليد كارخانه قفل گرديده و تيمي براي حسابرسي به وضعيت مالي كارخانه در نظر گرفته شده است و به زودي نتايج اعلام ميشود.

وی افزود: سازمان خصوصي سازي هم مجبور هست يا به سهامدار جديد واگذار كند يا مجموعه كارخانه به طور كلي مجدد به دولت واگذار شود.

حجت الاسلام عبدالهي رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در این کارگروه با انتقاد از نحوه واگذاری کارخانه هپکو از هیات دولت خواست با بررسی مشکلات هپکو و جلوگیری از واردات بی رویه ماشین آلات تولیدی در این شرکت برای کارگران هپكو کار و درآمد ایجاد کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح نمود : مشكل مديريتي تنها مشكل اين كارخانه نيست و باید با رونق تولید و فروش ماشین آلات تولید شده کارخانه احیا شود.

انتهای پیام /

ارسال نظرات