خبرهای داغ:
آیدین آغداشلو در هفته نگارگری قزوین:

استاد بیوک احمری هنرمندی جامع الاطراف بود

آغاز هفته نگارگری قزوین با حضور؛ استادان مطرح کشور به بررسی حیات هنری استاد بیوک احمری اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۱۶۸۰۸۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در زوین، در این مراسم استاد آیدین آغداشلو به بیان تاثیر زنده یاد بیک احمری پرداخته گفت: استاد احمری انسان شریفی بود که سعی کرد همه چیز را بیاموزد و به بهترین نحو اجرا کند، او هنرمندی خود آموخته بود، همه داشته هایش حاصل سعی و کوشش خودش بود و به معنای کامل، جان شیفته ای بود که سعی می کرد، هر چیزی را به نحو احسن بیاموزد و درست به همین دلیل برای هنرمندان بعنوان اسطوره باقی بماند.


در ادامه استاد مجید فداییان، نقش زنده یاد احمری در توسعه ی نقاشی ایرانی را مهم ارزیابی کرده گفت: با توجه به احاطه به هنرهای سنتی در انتقال این میراث گرانسنگ، طی دهه های گذشته نقش مهمی ایفا کرده بعدها توسط دیگران تداوم یافت و امروز می توان تاثیرش را در خوشنویسی و دیگرهای هنرهای سنتی پیدا کرد به گونه ای که تذهیب با نگاه دقیق تر، گل مرغ اصیل با همان لطافت خاص نگاه نقاش ایرانی تداوم پیدا کرد.


کیانوش معتقدی دیگر سخنران مراسم نیز استاد احمری را کم نظیرترین هنرمند تاریخ معاصر برشمرده یادآور شد: برای آموزش هنر زمان زیادی صرف کرد و دستاوردهای خود را به شاگردان انتقال داد و در سه دهه پایانی زندگی اش، هنرمندان مبرز و استادان برجسته پرورش داد. وی آثار این هنرمند شهیر را باشکوه و شگفت انگیز برشمرد.


در این مراسم با حضور استادان حاضر از سید احمد عقیلی تجلیل به عمل آمد.

در پایان نیز دومین نمایشگاه نگارگران مکتب قزوین در دولتخانه صفوی افتتاح شد.

گفتنی است: این برنامه به همت حوزه هنری، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، کانون نگارگری و تذهیب انجمن هنرهای تجسمی استان قزوین برگزار شد.

 

1010/د30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها