حجت الاسلام و المسلمین هاشمی، حضرت زهرا سلام الله علیها را بهترین نماد همسرداری دانست و گفت: آنچه در زندگی حضرت زهرا علیهاالسلام بسیار پرفروغ و تابنده است، نهایت عشق وعلاقه‏ ای است که به همسر والامقام خود داشت.
کد خبر: ۹۱۶۲۲۱۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس مسائل دینی و مذهبی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان گفت: تاریخ اسلام از ازدواج امام علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه(سلام الله علیها) به عنوان یکی از شایسته ترین و مستحکم ترین پیوندها یاد می کند، الگوی موفقی که جوانان در هر عصر و دوره ای می توانند با الهام گرفتن از ساده زیستی آنان ازدواجی آسان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی در مورد میزان عشق و علاقه حضرت زهرا (سلام الله علیها)به حضرت علی علیه ‏السلام مطالبی را بیان کرد و افزود: فریضه ازدواج نه تنها در دین اسلام که در دین های دیگر نیز مورد ستایش قرار گرفته است و کمتر مسلمانی را می توان مشاهده کرد که این حدیث پیامبر اسلام(ص)در مورد ازدواج  که فرمودند ازدواج سنت من است پس هر که از سنت من روی بر گرداند از من نیست را نشنیده باشد.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم، خودشان نیز تلاش کردند، نه در سطح شعار؛ بلکه در عرصه عمل نیز این سنت نیکو را گرامی دارند و با پیوند یگانه دختر خود با حضرت علی(علیه السلام) الگویی شایسته برای ازدواج امت خود به یادگار بگذارند.

هاشمی گفت: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) دختر پیامبر اسلام و از اصیل ترین خانواده های طایفه قریش به شمار می رفتند و این بانوی نمونه به «ام ابیها» مشهور و در همه حال یار و همدم پدر بزرگوار بودند و در کمالات اخلاقی و معنویات در عالی ترین مرتبه انسانیت قرار داشتند. 

وی  تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها بهترین نماد همسرداری است. آنچه در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها بسیار پرفروغ و تابنده است، نهایت عشق وعلاقه ‏ای است که به همسر والامقام خود حضرت علی علیه ‏السلام داشت.

این کارشناس مذهبی  عنوان کرد: بی تردید پیوند زناشویی هر چه به این الگوی موفق تاریخی نزدیک تر باشد از گزندآفات و آسیب ها مصون خواهد ماند و دور شدن از آن می تواند به گسست و فروپاشی بنیان خانواده بیانجامد.

وی گفت: اهمیت الگوگیری از ازدواج حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه(سلام الله علیها) با هدف تحکیم کانون خانواده سبب شد تا سالروز ازدواج آنها را به عنوان «روز ازدواج» نامگذاری کنند.

ارسال نظرات