خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اعلام کرد:

افتتاح واحدهای مسکونی سیل‌زده‌ در دلفان تا پنجم آذرماه

رئیس سازمان بسیج سازندگی قزوین از اتمام پروژهٔ تعمیر تا ابتدای هفتهٔ دفاع مقدس و افتتاح واحدهای مسکونی تا پنجم آذرماه، چهلمین سالروز تأسیس بسیج مستضعفین خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۱۷۶۲
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهدی صادق پور، مسوول سازمان بسیج سازندگی قزوین اذعان کرد: هفته گذشته رئیس سازمان بسیج مستضعفین به‌همراه فرماندهٔ سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین و فرماندهٔ سپاه لرستان از روند اجرای پروژه‌های محول شده به استان قزوین در استان لرستان به‌عنوان پروژهٔ پایلوت بازدید کردند.

وی افزود: هدف از این بازدید بررسی مسائل و مشکلات احتمالی که در روند احداث و تعمیر پروژه‌ها وجود دارد و بازدید اولیه از اجرای طرح بود.

صادق‌پور ادامه داد: پس از وقوع حادثهٔ سیل، استان قزوین به‌عنوان معین استان لرستان انتخاب شد و قرار بر این شد که استان قزوین احداث ۵۰ واحد مسکونی و تعمیر ۴۰۰ واحد دیگر را انجام دهد که سردار سلیمانی در بازدید اولیه‌ای که از روند اجرای این پروژه‌ها داشتند، بسیار ابراز رضایت کردند.

مسؤول بسیج سازندگی استان قزوین از استان قزوین به‌عنوان استان پیشتاز در امر بازسازی مناطق آسیب‌دیدهٔ لرستان نام برد و اظهار کرد: بحث آواربرداری‌ها و احداث فنداسیون در مرحلهٔ ابتدایی این پروژه‌ها انجام شده است، هم‌چنین تاکنون حدود ۱۰۰ واحد مسکونی نیز در شهرستان دلفان توسط سپاه استان قزوین انجام شده است.

وی در رابطه با زمانی ‌که برای اتمام این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: ما در حال حاضر در ابتدای اجرای پروژه‌ها هستیم، اما قرار بر این است که تا ابتدای هفتهٔ دفاع مقدس، بحث تعمیرات و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده پایان پذیرد و در ۵ آذر که ۴۰ سالگی بسیج مستضعفان است نیز پروژه‌های احداثی افتتاح شوند.

این مسؤول اذعان کرد: بازسازی واحدهای آسیب‌دیده باید تا اواسط مهرماه به‌حدی برسد که احداث قسمت‌های بیرونی ساختمان پایان یافته باشد، زیرا سرمای زودهنگام و شدیدی در این منطقه حاکم می‌شود.

صادق‌پور در پایان بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد، بحث شیب‌دار بودن مناطق آسیب‌دیده است که همین امر باعث به‌وجود آمدن سختی‌هایی در روند اجرای کار شده است، هم‌چنین برخی از مصالح در این استان به‌دلیل حضور دلالان کمیاب و یا گران شده‌ است که امیدواریم با تدابیری که اندیشیده می‌شود این مشکلات مرتفع شوند.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها