خبرهای داغ:
یادداشت/ حجت الاسلام معبودی، مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان قزوین:

اقتصاد قوی، کشور و ملت قوی را پرورش می دهد/ اقتصاد مقاومتی کشور را به قدرت برتر تبدیل می کند

حجت الاسلام معبودی نوشت: هرکجا ملت با اراده حضور پیدا کرده مشکلات حل و گره های چندین ساله را باز کرده است. اقتصاد مقاومتی کشور را به قدرت برتر تبدیل کرده و از منافع اش در سراسر جهان صیانت می کنو
کد خبر: ۹۱۶۱۲۲۷
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در دهمین یادداشت خود در خصوص تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نوشت: از جمله آرمان های انقلاب پی ریزی اقتصاد صحیح وعادلانه ،تلاش برای ریشه کن کردن فقر و محرومیت و تامین نیازهای اساسی مردم و در یک کلمه استقلال و خود کفایی اقتصادی می باشد.

تمام آگاهان مطلع بوده و هستند که قبل از پیروزی انقلاب دو نگاه درحوزه اقتصادی خودنمایی می کرد : یکی محصول لیبرالیزم و آن اقتصاد آزاد سرمایه داری باز و دیگری نتیجه کمونیزم وآنهم مالکیت دولتی و مردم را رعیت وکارگر دولت تلقی می کردند.

اکنون پس از سال ها جدال شیوه وهستی کمونیستی نابود و پاسخگو نبوده و سبک اقتصاد خصوصی و یا آزاد لیبرالیزم تشکیل یک درصد سرمایه داری و فقیر شدن 99 درصدی جامعه و ایجاد شکاف طبقات بی حد و حصر و نمایان شدن فاصله فقر و غنا و درنهایت جنبش وال استریت درامریکا و جلیغه زردها درفرانسه و هرروز یک بحران اقتصادی درگوشه ای از دنیای سرمایه داری؛ ولکن انقلاب اسلامی که ریشه و اساسش اسلام ناب بوده مکتبی را ارائه کرده که تمام اشکالات. دوتز مسخ شده را ندارد و بلکه بستر کاملی است که در صورت عملیاتی شدن دنیای مادی مردم حل خواهد شد.

بنیانگذار انقلاب می فرماید: اسلام نه با سرمایه داری ظالمانه وبی حساب ،ومحروم کننده توده های تحت ستم ومظلوم موافق است ،بلکه آن را به طور جدی درکتاب وسنت محکوم می کند ومخالف عدالت اجتماعی می داند.....ونه رژیمی مانند رژیم کمونیسم ومارکسیسم ،لینیسم است که مالکیت فردی مخالف وقائل به اشتراک می باشند.
کلمات قصار ص224
از این رو دشمنان انقلاب از ابتدا درکنار تحمیل انواع و اقسام جنگ ها جنگ اقتصادی را هم در محور سیاست هایشان قرار دادند و امروز خزانه داری امریکا اتاق جنگ اقتصادی علیه ملت ایران شده تا انقلاب موفق به عملی سازی آرمان اقتصادی نگردد.

علی رغم دشمنی و موانع کشور در رشد و توسعه اقتصادی نسبت به قبل انقلاب رشد بالایی را تجربه کرد و تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای اقتصاد مقاومتی با هدف تامین کامل آرمان های انقلاب بود و در بیانیه گام دوم هم اقتصاد محوری ترین بند و سفارش است، آنجا که می فرمایند: اقتصاد یک نقطه ی کلیدی تعیین کننده است اقتصاد (قوی) نقطه قوت و عامل مهم سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری کشور است واقتصاد ضعیف ،نقطه ضعف و زمیه ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است، فقر و غنا در مادیات و معنویات بشر،اثرمیگذارد، اقتصاد البته هدف جامعه ی اسلامی نیست ،اما وسیله ای است که بدون آن نمیتوان به هدفها رسید.

تاکید برتقویت اقتصاد مستقل کشور که مبتنی بر تولید انبوه و با کیفیت و توزیع عدالت محور و مصرف به اندازه، بی اسراف و مناسبات مدیریتی خردمندانه است و در سال های اخیر از سوی این جانب بارها تکرار و بر آن تاکید شده.
و در ارائه به بخش از عیوب اقتصاد کشور اشاره کرده و می فرماید .راه حل این مشکلات سیاست های اقتصاد مقاومتی است که با برنامه های اجرایی برای همه بخشهای آن تهیه و با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیت، دردولت ها پیگیری واقدام شود، درون زایی اقتصاد کشور، مولد شدن و دانش بنیان شدن آن مردمی کردن اقتصاد وتصدی گری نکردن دولت ، برون گرایی با استفاده ازظرفیت هایی که قبلا به آن اشاره شده به بخشهای مهم این راحل ها است.

امام عظیم الشان هم پس از پیروزی انقلاب همت گماشتند تا اقتصاد وابسته را تبدیل به اقتصاد خودکفا نمایند و به شدت از وابستگی درتمام حوزه ها بویژه حوزه اقتصادی متنفر بودند و مردم و مسئولان را دعوت به ایجاد کشوری مستقل وخودکفا در ابعاد گوناگون بویژه ،صنعت و تولید کالاهای استراتژیک دعوت می کردند.

به هرحال اقتصاد یکی از مولفه های قدرت یک کشور است، اقتصاد ضعیف ،اقتدار کشور را زیر سئوال می برد و علاوه بر زور مداران هیچوقت حاضر به حق قانونی کشور ضعیف نمی شوند بلکه تا میتواند ذلیل و خارشان می کند.

اقتصاد قوی کشور و ملت قوی را پرورش می دهد و ملت با همت و تلاش بستر ساز اقتصادی قدرتمند می باشند.

هرکجا ملت با اراده حضور پیدا کرده مشکلات حل و گره های چندین ساله را باز کرده است. اقتصاد مقاومتی در حقیقت تمام این را شاخصه ها را داراست، یعنی کشور را به قدرت برتر تبدیل کرده و از منافع اش در سراسر جهان صیانت می کنند، ریشه فقر وفلاکت را از بین برده و ثروت را عادلانه در سبد مردم قرار می دهد، جلو بسیاری از رانت واختلاس ها را سد می کند.، تسهیل کنند تولید و اشتغال پایدار می گردد، دست اجانب را از کشور کوتاه می سازد و در نهایت کشور را به مرحله خود کفایی و روی پای خود ایستادن می رساند.

 

ادامه دارد ...

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها