مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی:

تدام آلودگی در اثر گرد و غبار در طی 15 روز اخیر/ اراک پنجمین شهر آلوده کشور

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: بر اساس آمار و مطالعات انجام شده شهر اراک رتبه پنجم را در بین شهرهای آلوده کشور کسب کرده که اهواز، بوشهر و تهران در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.
کد خبر: ۹۱۶۰۲۸۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛‌‌‌ رضا میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به آلودگی روزهای اخیر شهر اراک گفت: آلودگی هوای این روزهای شهر اراک ناشی از گرد و غبارهای اطراف است که هم اکنون آلاینده های موجود در هوای شهر اراک ذره های کمتر از ۲/۵ میکرون می باشد.

وی افزود: در طی ۱۵ روز اخیر با توجه به وزش بادی که از سمت شهر قم به اراک شاهد هستیم وضعیت گردو غبار در شهر اراک تشدید خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تعداد روزهای آلوده شهر اراک در سال جاری را ۱۳ روز دانست و گفت: تعداد روزهای پاک در سال جاری ۱۵ روز و روزهای سالم نیز ۱۰۱ روز بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین روز تعداد آلودگی در سال جاری شهر اراک را مربوط به تیر ماه با ۹ روز است افزود: در فروردین ماه ۹۸ هیچ روز ناسالمی در اراک شاهد نبودیم.

میرزایی با اشاره به اینکه تعداد روزهای آلوده در سال گذشته را ۴۶ روز بود بیان داشت: بر اساس آمار و مطالعات انجام شده شهر اراک رتبه پنجم را در بین شهرهای آلوده کشور کسب کرده که اهواز، بوشهر و تهران در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.

وی در خصوص آلودگی پالایشگاه شازند تصریح کرد: وضعیت پالایشگاه شازند در خصوص فاضلاب، آب و حتی خاک آن بسیار نامطلوب است و مسئولین ایمن مجموعه باید معضل آلودگی را جدی تر دنبال کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در این خصوص ادامه داد: میزان گوگرد این مجموعه ۳۱ میلی گرم بر متر مکعب است و با استاندارد آن که هزار میلی گرم بر متر مکعب است بسیار فاصله دارد و باید در این خصوص ترتیباتی اندیشیده شود.

میرزایی خاطر نشان کرد: همچنین آلاینده خروجی بسیار بالاتر از استاندارد رفته و احتمال ایجاد خطرات جدی برای منطقه را به شدت می رود و متاسفانه تاکنون اقدامی خاص در این موضوع انجام نشده است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات