خبرهای داغ:
معاون اشتغال کمیته امداد استان قزوین:

کمیته امداد قزوین به همه تعهدات خود در اشتغال زایی عمل کرده است

معاون اشتغال کمیته امداد استان قزوین گفت: کمیته امداد استان قزوین به همه تعهدات خود در اشتغال زایی و کاریابی عمل کرده تا بتواند فضای شایسته را برای توانمندسازی مددجویان فراهم کند.
کد خبر: ۹۱۵۹۰۳۱
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ر قزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی در بازدید از چند طرح اشتغال زایی در آبیک که با حضور مدیرکل هدایت شغلی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد برگزار شد، بیان کرد: اشتغال زایی محور برنامه های کمیته امداد امام (ره) است چراکه همه حمایت های این نهاد برای توانمندسازی مددجویان است و یکی از کلیدی تیرن راه های توانمندسازی، اشتغال است.


وی ادامه داد: طی سال 97 با تلاش های انجام شده سه هزار و 101 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شد همچنین با تعامل با شرکت شهرک های صنعتی، دفاتر کاریابی و خیران کارآفرین تعداد 559 نفر از کارجویان این نهاد در مراکز مختلف صنعتی و تولیدی مشغول به کار شده اند.


معاون اشتغال کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: بررسی تحلیلی اشتغال ایجاد شده نشان می دهد که هزار و 823 اشتغال از منابع قرض الحسنه اشتغال زایی بانکی(بند ب تبصره 16)، 853 فقره از منابع امدادی، 212 فقره از منابع هم افزایی و 213 فقره از محل توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده است.


وی اعلام کرد: کمیته امداد استان قزوین به همه تعهدات خود در اشتغال زایی و کاریابی عمل کرده تا بتواند فضای شایسته را برای توانمندسازی مددجویان فراهم کند.


دهقانی افزود: کارگروه اشتغال استان در حوزه آماری و اعلام پائین ترین انحراف در اجرای طرح های اشتغال و تسهیلات خوداشتغالی مطالب مختلفی را در موفقیت طرح های اشتغال زایی کمیته امداد اعلام کرده اند بنابراین عملکرد این نهاد برای همه به خوبی روشن است.


وی خاطرنشان کرد: بر این اساس طی سال 1397 علیرغم وجود مشکلات و موانع اقتصادی با همراهی و معاضدت مسئولان دستگاه های اجرایی 50 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از محل منابع قرض الحسنه بانک ها، منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری، منابع کمیته امداد و ... پرداخت شده است.


دهقانی محمدآبادی عنوان کرد: همچنین تعداد سه هزار و 914 نفر از مددجویان نیز با همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، صنایع دستی و آموزشگاه های خصوصی و ... دوره آموزش های مقدماتی، مهارت آموزی و پایدارسازی طرح های اشتغال را گذرانده اند.


وی یادآورشد: کمیته امداد امام (ره) اجرای طرح های اشتغال را با محورهای مختلف اجرا می کند که یکی از این رویکردها بهره مندی کارفرمایان از بسته های تشویقی و تسهیلات قرض الحسنه است.


شایسته ذکر است که در این بازدید دو طرح دامداری و یک طرح عکاسی و خدماتی مورد بازدید قرار گرفت.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها