خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان:

اجرای طرح برخورد با اخلالگران نظم عمومی در شهرستان تاکستان

رجبی گفت: حمل سلاح سرد حتی اگر برای ایجاد درگیری و اخلال در نظم عمومی نباشد به جهت اقدام پیشگیرانه باید توسط ضابطین جمع آوری شود.
کد خبر: ۹۱۵۸۴۳۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان اظهار کرد:یکی از جرایمی که بیشترین آسیب اجتماعی را در شهرستان دارد وامنیت روحی، روانی و اجتماعی شهروندان محترم را نیز مختل می کند، استفاده برخی افراد از چاقو، کارد سنگر، سرنیزه، شمشیر، قمه، پنجه بوکس، قداره و شی نوک تیز است.


وی افزود: این اشیاء در جرایمی مانند ایراد صدمه بدنی عمدی با چاقو، قدرت نمایی باچاقو، نزاع دسته جمعی، حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس که به منظور درگیری فیزیکی وضرب وجرح انجام می شود، اخلال درنظم، حمل و نگهداری سلاح سرد مورد استفاده قرار می گیرد.


حسین رجبی بیان داشت: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی برای شهروندان و پیشگیری از وقوع جرم، رعایت حقوق عامه، داشتن شهری سالم و عاری از جرم، ایجاد احساس امنیت برای شهروندان و گسترش آن و از بین بردن زمینه بروز جرایم خشن، کلیه ضابطین عام آموزش دیده در صورت مواجهه و مشاهده جرایم مشهود، موظف به اقدام مجدانه می باشند.


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان با اشاره به برخی مصادیق جرایم مشهود مندرج در ماده 45 قانون آئین دادرسی کیفری تصریح نمود: جرائم مشهود جرائمی هستند که درمرئی و منظر ضابطان دادگستری واقع شود یا ماموران یادشده بلافاصله در محل وقوع جرم حضور یابند یا آثار جرم را بلافاصله پس از وقوع مشاهده کنند، بزه دیده یا دو نفر یا بیشتر که ناظر وقوع جرم بوده اند، حین وقوع جرم یا بلافاصله پس از آن شخص معینی را به عنوان مرتکب معرفی کنند.


رجبی همچنین خاطر نشان کرد: در صورتی که ضابطین مشاهده نمودنداشخاصی اقدام به حمل قمه،شمشیر، قداره ، پنجه بوکس و.... می نمایند لکن قصدآنان از حمل، درگیری فیزیکی و ضرب وجرح نمی باشد به جهت پیشگیری از وقوع جرم نسبت به جمع آوری سلاح های مذکور اقدام نمایند.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها