خبرهای داغ:

جشنواره مبل و منبت ملایر و چند نکته

حدودا سه سال از تلاش‌ها برای برندسازی تجاری هنر صنعت مبل و منبت در ملایر می‌گذرد، تلاش‌هایی که از جانب اعضای بازار مبل ملایر و مسئولین شهرستان قابل تقدیر و تشکر است.
کد خبر: ۹۱۵۷۸۴۴
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

جشنواره مبل و منبت ملایر و چند نکته !به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حدودا سه سال از تلاش‌ها برای برندسازی تجاری هنر صنعت مبل و منبت در ملایر می‌گذرد، تلاش‌هایی که از جانب اعضای بازار مبل ملایر و مسئولین شهرستان قابل تقدیر و تشکر است.

با توجه و ذکر این نکته که تا امروز مجالی نبوده تا رو در رو و صمیمانه پیشنهادات و نکات مورد توجه حقیر به سمع دست‌اندرکاران این رویداد مهم برسد و در آستانه سومین سال جشن این هنر صنعت چندین نکته حائز اهمیت است که امیدوارم بدون پیش داوری از این طریق مورد توجه برگزارکنندگان، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این محصول امیخته با ذوق و رنج قرار گیرد:

نخست اینکه در طول دو دوره قبلی شاهد ثبت‌نام پایتخت مبل و منبت ایران به اسم ملایر بوده‌ایم اما همواره شهرستان‌های مجاور و حتی شهرهایی در استان فارس مدعی تغییر این نام به شهر خود بودند که باید این مناقشه یکبار برای همیشه توسط مسئولین محترم شهرستان حل شود.

دومین نکته در شکل برندسازی بوده است که بعضا به برخی تیزرهای تبلیغاتی در صداوسیما اکتفا شده است که این ضعفی قابل تامل است، زیرا در رسانه های به روز مجازی کمتر شاهد عرض اندام بازار مبل و منبت ملایر بوده و هستیم که این در بلند مدت می‌تواند باعث به محاق رفتن این برند بزرگ و نامی شود.

سومین نکته اینکه شهرستان با وجود پتانسیل والای در بخش کشت و صنعت خود می تواند در کنار برندسازی مبل و منبت برای خود در معرفی پتاسنیل‌های بی‌شمار خود در حوزه‌های کشاورزی و فرآورده‌ها نظیر انگور موفق‌تر عمل کند .

چهارمین نکته در امر بسته‌بندی است! گویا در این بخش عزیزان دست اندرکار از بهره‌گیری از متخصصین امر بسته‌بندی صنعتی و سیستم توزیع یکپارچه ملی و بین‌المللی غافل بودند و می‌توان با یک برنامه‌ریزی میان مدت در دوره‌های بعدی شاهد یک سیستم قدرتمند توزیع در کشور باشیم تا سود هنر دست هنرمندان منبت کار ملایر چندین برابر شود .

پنجم؛ می‌توان با بهره‌گیری از آب و هوا و شرایط اقلیمی و توریستی شهرستان ملایر در فصول گرم سال مانند تابستان جشنواره مبل و منبت را به یک جشن اقلیم گردی و جذب گردشگر تبدیل کرد.

ششم و نکته بسیار مهم که بنده در یادداشت‌های قبلی به آن اشاره موکد داشتم معرفی مفاخر، مشاهیر و میراث فرهنگی است که می‌توان با تهیه و تولید مستندهای جذاب و برگزاری مراسم‌هایی با هدف معرفی این گوهرهای ذی قیمت شهرستان ملایر را که در بسیاری از تحرکات اثرگذار سیاسی، اجتماعی، تاریخی، فرهنگی و ورزشی پیشگام بوده و هست را بهتر و شایسته‌تر به عموم هم وطنان معرفی کرد.
محمود آصفی

مدرس دانشگاه

انتهای پیام/

ارسال نظرات