اجتماع مردمی عفاف و حجاب در برازجان برگزار شد

اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب با عنوان «حجاب، میراث ایرانی گرایش جهانی» به همت ستاد مدافعان حریم خانواده شهرستان دشتستان و با حضور جمعی از مسئولین و مردم در میدان شهید چمران برازجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۹۱۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام سبطی در این اجتماع ضمن تبریک دهه کرامت گفت: حجاب و عفاف هر دو به معنای منع و بازداری است اما تفاوتی که این دو واژه با هم دارند این است که حجاب منع و بازداری ظاهری است اما عفاف در رابطه با منع و بازداری باطن انسان است.

وی اظهار کرد: حجاب مسئله­ ای مربوط به قبل از اسلام است و ما جدیداً به آن نرسیده ­ایم و یکی از شواهدی نیز که بر این ادعا وجود دارد این است که برای نمونه هیچ کتیبه زنی در تخت جمشید مشاهده نمی ­شود.

این استاد حوزه حجاب را مایه تشخص زن عنوان و تصریح کرد: غربی ­ها حجاب را مایه اسارت می ­دانند اما به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجاب عین آزادی است.

سبطی خاطرنشان کرد: امروز غربی ­ها هجمه ­های زیادی را علیه مسئله حجاب به راه انداخته ­اند و می ­خواهند با ترویج بی بند و باری در جامعه، ما را نسبت به عفاف و حجاب بی توجه کنند تا زندگی ما شکل حیوانی به خود بگیرد و به این ترتیب بر ما مسلط شوند بنابراین لازم است بیش از پیش در این زمینه هوشیار باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: حفظ حجاب و داشتن عفاف یکی از مقدمات ظهور امام زمان (عج) است که البته مهم ­تر از این مسئله در بحث ظهور، اصلاح سیاستمداران است.

سرهنگ نعمت اله غلامپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جوادالائمه علیه السلام شهرستان دشتستان نیز در این اجتماع گفت: بی حجابی و ناهنجاری­ های دینی شروع ولنگاری ­های اخلاقی است و امروز دشمن می ­داند که اگر انقلاب اسلامی به حیات خود ادامه دهد دیر یا زود رژیم صهیونیستی نابود می ­شود بنابراین تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا جمهوری اسلامی ایران را نابود کند.

زینب نوری خواهر شهید محمد نوری در ادامه به قرائت بیانیه این اجتماع پرداخت و در پایان نیز از جمعی از دختران بسیجی چادری زیر 10 سال، فعالین عرصه عفاف و حجاب و برگزیدگان جشنواره ادبی عفاف و حجاب تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات