جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر برازجان با موضوع تأمین بودجه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرداری این شهر امروز ظهر به ریاست نائب رئیس این شورا در سالن جلسات شورای اسلامی برازجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۰۶۲۴
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

فرسودگی تاکسی ها معضلی برای شهر برازجان/ وجود 260 تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی برازجانبه گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، نائب رئیس و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی برازجان در این جلسه گفت: یکی از دغدغه های اصلی مردم برازجان که شهروندان زیادی نیز با آن درگیر هستند وضعیت فرسودگی ناوگان تاکسیرانی برازجان است.


فرسودگی تاکسی ها معضلی برای شهر برازجان/ وجود 260 تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی برازجان

مهراب بنافی افزود: با وجود دغدغه های فراوانی که شورای پنجم تاکنون در این زمینه داشته و جلسات متعددی که در این زمینه برگزار شده است اما تاکنون نتایج ملموسی مشاهده نشده است که این مسئله نگرانی مردم و انتقادات رانندگان تاکسی را به دنبال داشته است.

فرسودگی تاکسی ها معضلی برای شهر برازجان/ وجود 260 تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی برازجان

وی تصریح کرد: رانندگان تاکسی های درون شهری برازجان از قشرهای زحمتکش جامعه هستند که نیازمند حمایت جدی مسئولان برای تاکسی های فرسوده خود هستند.
مدیر تاکسیرانی شهرداری برازجان نیز در این جلسه گفت: ناوگان تاکسیرانی برازجان دارای 260 تاکسی است که همگی دارای عمر بالای 10 سال بوده و عملاً فرسوده به حساب می آیند که متأسفانه با توجه به تورم و افزایش قیمت خودرویی که در کشور وجود دارد هیچ برنامه ای برای نوسازی آن تاکنون به ما اعلام نشده است.

فرسودگی تاکسی ها معضلی برای شهر برازجان/ وجود 260 تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی برازجان

سید کاظم شهبازی افزود: با توجه به شرایط موجود در صورتی که نوسازی تاکسی ها صورت نگیرد متأسفانه پیش بینی می کنیم که تا 5 سال آینده هیچ تاکسی ای در برازجان وجود نداشته باشد چرا که همگی فرسوده بوده و دیگر قابل تعمیر نیز نخواهند بود.
وی تصریح کرد: پیگیری هایی نیز در خصوص نوسازی تاکسی های فرسوده توسط شهرداری برازجان از تهران انجام شده است که متأسفانه نتیجه مطلوبی در این زمینه حاصل نشده است که در شرایط فعلی تنها راه حل باقیمانده اعطای تسهیلات حداقل 100 میلیون ریالی به تاکسی ها برای تعمیرات است که چنانچه این کار صورت بگیرد می توان استفاده از تاکسی های موجود را تا 10 سال دیگر ضمانت کرد.
محمد جامعی معاون اجرایی شهرداری برازجان هم در این جلسه گفت: متأسفانه سیاست های کلانی که هم اکنون در کشور وجود دارد در راستای حمایت از حمل و نقل عمومی نیست بلکه برنامه های موجود بیش تر بر حمل و نقل ریلی و برون شهری تمرکز دارد و می توان گفت که حوزه حمل و نقل درون شهری به نوعی رها شده است.
نوید متین از اعضای شورای اسلامی برازجان نیز در این جلسه بر تعویض تاکسی های فرسوده و جایگزینی تاکسی های نو با رعایت اولویت فرسودگی تأکید و با برنامه ریزی و بسنده کردن به تعمیرات تاکسی های فرسوده تاکسیرانی مخالفت کرد.
حسین کریمی رئیس بانک آینده شعبه برازجان نیز در این جلسه با تاکید بر تعهدات اجتماعی بانک آینده، برای پرداخت تسهیلات بانکی با سود 18 درصد به رانندگان تاکسی های شهری برازجان اعلام آمادگی کرد.
در پایان این جلسه قرار شد جلسه ای با حضور یکی از اعضای شورای شهر برازجان و رئیس بانک آینده شعبه برازجان با بخش اعتبارات بانک آینده کشور جهت پیگیری دریافت تسهیلات با سود پایین تر از 18 درصد برای رانندگان تاکسی های درون شهری برگزار شود.
این جلسه با حضور علی صفدری معاون مالی شهرداری برازجان و رسول دشتی نماینده تاکسیرانان برازجان برگزار شد.
انتهای خبر/

ارسال نظرات