فرمانده سپاه ناحیه سامان گفت: یکی از فواید و آثار مهم حجاب در بُعد فردی و اجتماعی، ایجاد آرامش روحی و روانی بین افراد جامعه است.
کد خبر: ۹۱۵۵۵۷۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با دهه کرامت  و گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان گفت: فلسفه حجاب و عفاف در اسلام براى محدوديّت و حبس زن نیست؛ بلکه براى مصونيّت او توصيه شده است، زيرا اسلام راضى به حبس و سرکوبى استعدادهاى هیچ انسانی نمی باشد.

سرهنگ دوم پاسدار مهردادرحیمی افزود: دین مبین اسلام با رعايت عفاف و حفظ حريم ها، اجازه حضور زن را در اجتماع داده است و در واقع حجاب موجب محدوديتِ مردان هرزه مى‏ باشد، که در صدد کام جويى‏ هاى آزاد و بى حد و حصر هستند، لذا حجاب مصونيت زنان از دست اين گروه از مردان است.

رحیمی  درادامه به سخنان استاد شهید علامه مرتضی مطهری در بیان این که چرا حجاب به زنان اختصاص یافته است؟ اشاره کرد و گفت: این شهید گرانقدر در مورد حجاب عنوان کرده؛ علت این که در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان یافته این است، که میل به خود نمایى و خودآرایى مخصوص زنان است . از نظر تصاحب قلب‏ها و دل‏ها مرد شکار است و زن شکارچى، همچنان که از نظر تصاحب جسم و تن، زن شکار است و مرد شکارچى.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ جاى دنیا سابقه ندارد که مردان لباس‏هاى بدن نما و آرایش‏هاى تحریک کننده به کار برند، این زن است که به حکم طبیعت خاص خود مى‏خواهد دلبرى کند و مرد را دل باخته و در دام علاقه خود اسیر می سازد، بنابراین انحراف و فسادها، از انحراف‏هاى مخصوص زنان است و دستور پوشش هم براى آنان مقرر گردیده است.

رحیمی گفت: به عبارت دیگر جاذبه و کشش جنسى و زیبایى خاص زنانه و تحریک پذیرى جنس مردانه، یکى از علل صدور حکم و تأکید بر رعایت عفاف و حجاب برای زنان است.

وی افزود: حجاب و عفاف عامل استحکام بنیان خانواده‌ها است و یکی از فواید و آثار مهم حجاب در بُعد فردی  و اجتماعی، ایجاد آرامش  روحی وروانی بین افراد جامعه می باشد.

رحیمی خاطر نشان کرد: رعایت حجاب و عفاف دارای آثار و برکاتی است که از این جمله  می توان به سلامت بهداشت روانى اجتماع و کاهش هیجان‏ها و التهابات جنسى و تحکیم روابط خانوادگى و برقرارى صمیمیت کامل زوجین و بالارفتن ارزش واقعی زن اشاره کرد .

 فرمانده سپاه سامان در پایان تصریح کرد: يكي ديگر از آثار و فوايد حجاب ايجاد محيطى سالم و به دور از مفاسد اخلاقى است و از آنجا كه انسان يك موجود اجتماعى است و بطور كلى قطع رابطه او با اجتماع امكان پذير نيست، دختران جوان و زنان جامعه می‎توانند با رعايت اين قانون الهی در فراهم آوردن محيطى سالم و ريشه كن نمودن مفاسد اخلاقى سهم بسزايى را داشته باشند.

ارسال نظرات