خبرهای داغ:

دیدار مردمی دادستان عمومی و انقلاب تاکستان با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم

حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان با شهروندان این شهرستان دیدار نمود.
کد خبر: ۹۱۵۴۲۹۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، رجبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در دومین دیدار مردمی این شهرستان گفت: این دیدار با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و محورهای کاهش جمعیت کیفری ، جمعیت زندانیان و میانگین رسیدگی برگزار گردید.


وی در این نشست به تشریح جرائمی مانند توهین و فحاشی، بدحجابی، ایراد ضرب وجرح عمدی و قتل پرداخت و بیان داشت: که این عناوین مجرمانه امروزه موجب افزایش ورودی پرونده های مراجع قضایی و آمار فزاینده جمعیت کیفری زندان ها شده است.


وی در خصوص اصلاح قوانین و کاهش عناوین مجرمانه در کشورایران در مقایسه با بعضی از کشور های پرجمعیت جهان مانند چین و هندوستان افزود: در این کشورها با جمعیت میلیاردی 600 عنوان مجرمانه تعریف شده است، در کشور ما با جمعیت 85 میلیونی 1900 عنوان جرم وجود دارد و این جای تامل داشته و بازنگری واصلاح قوانین را می طلبد.


در دادستان عمومی و انقلاب تاکستان در پایان به شهروندان توصیه نمود با توسل به ائمه اطهار و تامل در زندگی این بزرگواران وشهدا در برخورد با جرایمی مانند توهین وفحاشی از مولفه های خودکنترلی و کنترل خشم(کظم غیظ)که از بزرگترین فضایل بزرگان دین می باشد،استفاده نمایند تامانع از بروز جرایم در آینده و افزایش جمعیت کیفری گردد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها