معاون توسعه روستايی و مناطق محروم کشور در اراک مطرح کرد :

برخورداری 86 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز طبیعی

معاون توسعه روستايی و مناطق محروم کشور گفت : در 38 هزار روستای بالای 20 هزار خانوار در سطح کشور، این روستاها از منابع آب، برق، راه، بهداشت، آموزش و زیر ساخت‌های موجود روستا برخوردار می باشند و 86 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز طبیعی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۵۳۵۰۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، دكتر اميد معاون توسعه روستايی و مناطق محروم کشور در همایش دهیاران استان مرکزی در اراک اظهار داشت : از ابتدای تاسیس دهیاری ها شاهد عملکرد مناسب از سوی دهیاری ها بوده ایم و توجه مجلس و دستگاه های اجرایی به دهیاری ها بیشتر شده است که باعث پیشرفت روبه رشد این مجموعه ها می‌شود.

وی افزود : در دنیا روستا های آباد و پر رونق باعث رشد، توسعه و آبادانی کشور ها می شود که در نظام جمهوری اسلامی توجه به روستاها از بعد از انقلاب بیشتر شده است و مراکز آماری بین المللی این موضوع عنوان کرده اند که ایران در روستاها کارهای مناسبی جهت پیشرفت در روستاها انجام داده است.

دکتر امید بیان داشت : در 38 هزار روستای بالای 20 هزار خانوار در سطح کشور، این روستاها از منابع آب، برق، راه، بهداشت، آموزش و زیر ساخت‌های موجود روستا برخوردار می باشند و 86 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

 وی تصریح کرد : نقشی که دهیاری‌ها از ابتدای انقلاب تا امروز در عمران و آبادانی روستاها داشته است، مناسب می باشد  که در خدمات زیر بنایی روستاها اشتغال روستایی یا قانون اشتغال روستایی و عشایری در کشور به اجرا گذاشته شده است که شاهد پیشرفت روستاها در کشور می باشیم.

معاون توسعه روستايی و مناطق محروم کشور خار نشان کرد :  حدود 18 میلیارد تومان از منابع ملی با لایحه دولت و تصویب مجلس و نگاهی که رهبری به روستاها داشته و دارد، مصوب گردید و در اختيار دستگاه های اجرایی قرار گرفت که انشالله در روستاها اتفاقات خوبی رخ دهد.

ارسال نظرات