شناخت حضرت معصومه(س) بر همه به‌ویژه بانوان برای حضور در عرصه‌های اجتماعی، علمی و فرهنگی و دفاع از فرهنگ حجاب و عفاف ضروری است.
کد خبر: ۹۱۵۲۷۱۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ در آستانه میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها )،کارشناس امور دینی و مذهبی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان  گفت: حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) از بزرگ‌ترین و والاترین بانوان در طول تاریخ اسلام بوده كه در طول عمر كوتاه خود خدمات ارزنده‌ای را به اسلام و مسلمانان عرضه كرد و شهر قم نیز بی‌نصیب از این خدمات نبود و بارگاه مطهر این بانو در این شهر واقع شد كه فخر و افتخاری برای ساكنان این شهر محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین میرزاخانی افزود: حضرت معصومه(سلام الله علیها) هم‌نام حضرت فاطمه زهراست و در این نام رازهایی نهفته است كه یكی از رازها این است كه این بانو در علم و عمل از دیگران پیشی گرفته و دیگری اینكه از ورود شیعیان به آتش دوزخ جلوگیری می‌كنند همانگونه كه پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در شأن حضرت زهرا(سلام الله علیها) فرمود فداها ابوها (پدرش به فدایش باد))، حضرت موسی‌بن جعفر(علیه السلام) نیز در شأن حضرت معصومه(سلام الله علیها) فرمودند فداها ابوها.

وی خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) نماد ولایتمداری، زهد و پارسایی است لذاشناخت حضرت معصومه(سلام الله علیها) بر همه به‌ویژه بانوان برای حضور در عرصه‌های اجتماعی، علمی و فرهنگی و دفاع از فرهنگ حجاب و عفاف ضروری است.

میرزاخانی تصریح کرد: در روایتی از وجود مبارک امام رضا(علیه السلام) رسیده است که فرمود اگر کسی خواهرم کریمه اهل بیت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) را «عارفاً بحقّها» زیارت کند بهشت برای او ثابت است؛ لذا معلوم می شود کریمهٴ اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) حقّی دارد که بعضی از زائران به حقّش عارف هستند، بعضی عارف نیستند.

وی گفت: بعضی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را فقط به عنوان خواهر امام و دختر امام و عمه امام می شناسند و زیارت می کنند، که اینها طرفی از فضیلت و ثواب را می برند؛ اما به ثواب کامل راه نمی یابند و بعضی حقّ این کریمه راکامل می شناسند.

ارسال نظرات