خبرهای داغ:
توسط مدیرکل بنیاد قزوین و جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،

راهکارهای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، تشریح شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین راهکارهای پیشنهادی بنیاد در عمل به بیانیه گام دوم انقلاب جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۵۱۶۸۱
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری بعد از گذشت 40 سال از انقلاب و در سن بلوغ فکری این نهضت با مهندسی فرمایشات خود نقشی راهبردی از آینده نهضت اسلامی را ارایه کردند.


وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب در این بیانیه تاکید کردند که جوانان باید مسوولیت‌ها را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی برعهده بگیرند و در توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنند.


این مسوول گفت: در این بیانیه به دوری از ناامیدی، جهاد برای ساختن کشور، حراست از ارزش‌های انقلاب، تلاش برای گسترش عدل و داد، باور به رفع مشکلات با تکیه بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود کشور و پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و عمل به آن تاکید شده است.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همه‌ی مسوولان و آحاد جامعه بایستی پایبند اجرای بیانیه گام دوم انقلاب باشند تا بتوانیم در آینده شاهد رشد روزافزون کشور در عرصه‌های محتلف و کاهش مشکلات باشیم.


وی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین راهکارهای مختلفی در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب دارد که از جمله آنها شناساندن و ترویج سبک زندگی شهدا در مقابل سبک زندگی غرب که زیان‌های جبران‌ناپذیر اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملت تحمیل کرده است، با استفاده از همه‌ی امکانات، جهت پرورش نهال امید و شکستن محاصره‌ی تبلیغاتی دشمنان در خصوص ایجاد ترس و ناامیدی در کشور می‌باشد.


حقایق‌پور افزود: واگذاری پست‌های مدیریتی، به جوانان و نخبگان شاهد و ایثارگر و استفاده از ظرفیت‌های آنان برای اداره کشور، تبیین اندیشه بزرگ حضرت امام خمینی(س) در رابطه با فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و ادامه دادن راه شهدا در تسلیم ناپذیری، صیانت و پاسداری از انقلاب در مقابل دولت‌های متکبر و مستکبر و تبیین این راه برای جوانان از دیگر راهکارهای بنیاد است.


وی با اشاره به اهمیت ایثار اجتماعی گفت: تبیین این نوع ایثار در حوادث طبیعی، کمبودهای اجتماعی و غیره به عنوان نیاز امروز جامعه، راهکاری پر اهمیت در گره‌گشایی بسیاری از مشکلات موجود است.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه علم و دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است، افزود: حمایت از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر و توانمندسازی آنان جهت پیشرفت علم، فناوری و دانش، از راهکارهای دیگر تحقق انتظارات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می‌باشد.


این مسوول ترویج شعور معنوی و وجدان اخلاقی با رجوع به سیره شهیدان و وصایای آنان، استفاده از تجربیات مدیریت جهادی فرماندهان شهید و جانباز در دوران دفاع مقدس برای مدیریت جنگ نابرابر اقتصادی امروز و برگزاری مستمر و مداوم یادواره‌ها و مراسم شهدا، با حضور فرماندهان و جانبازان دوران جنگ، جهت شناخت درست گذشته و جلوگیری از تحریف و دروغ‌پردازی دشمنان انقلاب را از جمله این راهکارها برشمرد.


حقایق‌پور گفت: حمایت از کارآفرینان شاهد و ایثارگر جهت ارتقای بخش تولید داخلی و اقتصاد ملی، ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری و تهیه و تولید آثار فرهنگی، ترویجی و هنری از زندگی شهدا در مقابل سیاست‌های تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان از راهکارهای دیگر بنیاد برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها