خبرهای داغ:
رییس دادگستری شهرستان قزوین:

تقویت روحیه مطالبه گری راه حل بسیاری از مشکلات است

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین گفت: امروز با بررسی بسیاری از پرونده های قضایی که مربوط به خلف وعده ها، اختلافات مالی و ارتکاب جرائم است به این نتیجه می رسیم که همه این موارد به خاطر ارتکاب معصیت است.
کد خبر: ۹۱۴۹۹۱۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی شعبانی در دیدار با مردم شریف اقبالیه که در مسجد امام رضا(ع) این شهر انجام شد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه گفت: شهید بهشتی به تمام معنا در همه بخش های اجتماعی و مدیریتی، قابل اقتدا بود و آنچنان در این ویژگی ها برجسته و ممتاز بود که امام راحل ایشان را یک ملت خطاب کردند.

وی افزود: عدد شهدای حادثه 7 تیر که این هفته به همین خاطر به نام هفته قوه قضاییه نامگذاری شده، برابر است با شهدای کربلا و انقلاب ما نیز از همان ابتدا برگرفته از قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا بود.

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین در ادامه بیان داشت: همه ما امروز باید خود را مدیون و وام دار انقلاب، نظام و خون شهیدان بدانیم زیرا اگر شهداء نبودند امروز نه دین و نه امنیت داشتیم.

این مقام قضایی استان با بیان اینکه در قرآن بیش از همه به موضوع تقوا تاکید شده است، تصریح کرد: برای این که انسان و جامعه به سعات برسد و یک زندگی همراه با صلاح و نیکبختی داشته باشد خداوند برای او در قالب انجام واجبات و ترک محرمات برنامه مشخص کرده است.

شعبانی افزود: اگر انسان دستورات الهی را در زندگی و روابط فردی، اجتماعی و خانوادگی خود پیاده‌سازی کند بدون شک ما نیازمند دستگاه قضایی به این معنا و گستردگی نخواهیم بود.

رییس دادگستری شهرستان قزوین اظهار داشت: امروز با بررسی بسیاری از پرونده های قضایی که مربوط به خلف وعده ها، اختلافات مالی و ارتکاب جرائم است به این نتیجه می رسیم که همه این موارد به خاطر ارتکاب معصیت است.

وی تاکید کرد: یکی از آسیب هایی که جامعه ما به آن دچار شده عدم صداقت و دروغ است و دروغ از بزگترین گناهان به شمار می آید و کسی که مرتکب دروغ می شود همه زشتی ها و پلیدی ها به سراغش می آید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما می دانیم که آن طور که باید به وظایف عمل نشده ولی اگر بخواهیم جامعه ما به سعادت برسد باید هم مسئولین و هم مردم به میدان بیایند و نمی شود تنها از مسئولین و یا به تنهایی از مردم انتظار داشت بلکه باید همه دست به دست هم دهند تا مشکلات حل شود.

علی شعبانی تاکید کرد: ما بر این باوریم بسیاری از مشکلات جامعه با تقویت روحیه مطالبه گری، مسئولیت پذیری اجتماعی و رعایت حقوق دیگران برطرف خواهد شد زیرا تا مردم و جامعه نخواهند توفیقی حاصل نخواهد شد.

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین گفت: امر پیشگیری از وقوع جرم بر اساس قانون برعهده قوه قضاییه نهاده شده است اما تحقق این امر مهم در جامعه نیازمند عزمی همگانی و جهادی است و نقش مردم در این میان بسیار اساسی است و لازم است این نگاه پیشگیرانه در بین مردم تقویت شود و قبل از وقوع بسیاری از جرائم خود مردم مانع آن شوند.

شعبانی در پایان در پاسخ به سوال مردم اقبالیه در خصوص برخورد با فروشندگان مواد مخدر گفت: بحث مواد مخدر یک موضوع جهانی است و مختص کشور ما نیست و در این زمینه بیشترین جانفشانی ها و هزینه ها در راه مبارزه با مواد مخدر مربوط به کشور ما است و در این راه بسیار شهید تقدیم کرده‌ایم و این موضوع هم نیاز به همراهی مردم در جهت مبارزه، شناسایی و برخورد با فروشندگان خرد و کلان دارد و مجموعه انتظامی و قضایی در این راستا تلاش شبانه روزی دارد.

در این دیدار مردمی معاون فرهنگی و منابع انسانی رییس کل دادگستری استان، معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین و معاونین رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین حضور داشتند و در پایان به سوالات عمومی و شخصی مردم پاسخ دادند.

1010/د30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها