خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های همدان تاکید کرد

بازسازی شخصیت زندانیان با توسعه برنامه‌های مشاوره و روان درمانی

مدیرکل زندان‌های همدان گفت: بازسازی شخصیت زندانیان و كاهش آسیب رفتارهای پر خطر با توسعه برنامه‌های مشاوره و روان درمانی میسر است و ارائه خدمات تخصصی و اثربخش در زندان‌ها مورد انتظار است.
کد خبر: ۹۱۴۹۹۰۴
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

بازسازی شخصیت زندانیان با توسعه برنامه‌های مشاوره و روان درمانیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پژمان پروین در نشست شواری روان درمانی که به منظور اجرای طرح علمی روان درمانی  و ترسیم راهکارهای اجرایی برگزار شد، توجه به موضوع مشاوره و روان درمانی را از موضوعات مهم در جامعه به ویژه در زندان عنوان کرد و اظهار داشت: مشاوره و روان درمانی نقش مهمی در کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان دارد.

وی افزود: بازسازی شخصیت زندانیان و كاهش آسیب رفتارهای پر خطر  با توسعه برنامه‌های مشاوره و روان درمانی میسر است و ارائه خدمات تخصصی و اثربخش در زندان‌ها مورد انتظار است.

مدیرکل زندان‌های همدان در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد ژتونی اشاره کرد و گفت: نمونه‌هایی از درمان تغییر رفتاری اقتصاد ژتونی است که رقابت ایجاد می‌کند و این موجب می‌شود زمینه تغییر رفتاردر زندانیان ایجاد شود.  

وی در ادامه خواستار اجرای برنامه‌ها طبق دستورالعمل‌های سازمانی شد و خاطرنشان کرد: برای انجام مشاوره و روان درمانی در زندان‌ها چارچوب مشخصی را ایجاد کنید و زیرساخت‌ها را قبل از اقدامات علمی فراهم کنید و با در نظر گرفتن پارامترهای موجود در حوزه مشاوره و روان درمانی خدمت‌رسانی کنید.

پروین بالابردن امنیت و کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان‌ها را مرهون برنامه‌های مشاوره و سلامت روان  بیان کرد و گفت: افزایش سطح آگاهی زندانیان موجب می‌شود تا آنان بتوانند با تغییر باورها و سبک زندگی خود جامعه را به سمت سالم‌سازی رهنمون کنند.

وی گروه درمانی و لزوم تشکیل پرونده شخصیت زندانیان را مورد تاکید قرار داد و یاد آور شد: در تلاش هستیم تا تعداد قابل توجهی از زندانیان را تحت پوشش این برنامه قرار دهیم و این طرح موجب ایجاد آرامش روحی و روانی در بین زندانیان خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های همدان در پایان عنوان کرد: امید است با توانمندی متخصصین این حوزه، شاهد توسعه و گسترش فعالیت‌های مشاوره و روان درمانی در زندان‌های استان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات