خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های همدان گفت: ترویج فرهنگ قرآنی یکی از ضروریات است و این فرهنگ باید در میان کارکنان اشاعه یابد.
کد خبر: ۹۱۵۰۳۸۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴

ترویج فرهنگ قرآنی یکی از ضروریات استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پژمان پروین در آئین اختتامیه مسابقات قرآن کریم کارکنان و سربازان وظیفه زندان‌های استان همدان از برگزاری مسابقات قرآن کریم کارکنان و سربازان وظیفه زندان‌های استان خبرداد و اظهار داشت: مسابقات استانی قرآن کریم کارکنان مرد، کارکنان زن و سربازان وظیفه با حضور پر شور شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه كتاب آسمانی قرآن به عنوان راهگشا و راهنمای زندگی انسان‌ها گفت: ظهور و بروز آیات این كتاب آسمانی باید در زندگی همگان جاری و ساری شود.

مدیرکل زندان‌های همدان از شرکت‌کنندگان در این مسابقات به عنوان سفیران اصلاح و تربیت نام برد و گفت: شما باید الگوی دیگران باشید وامیدوارم همه تلاش ما این باشد كه بتوانیم از قرآن به عنوان چراغ راه آینده در زندگی استفاده كنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه مسابقات می‌تواند مشوقی برای ترغیب کارکنان به فعالیت‌های قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: امروز جامعه بیش از هر چیز بیشتر به قرآن نیاز دارد و بدون شک توسعه فعالیت و فرهنگ قرآنی تاثیر مضاعفی در افزایش معرفت و بینش افراد جامعه خواهد داشت.

پروین ادامه داد: یکی از برکات این دوره از مسابقات، توجه کارکنان به معارف و آموزه‌های قرآنی است که زمینه‌ اُنس و اُلفت بیشتر آنان با کلام الهی است.

وی از حضور پرشور کارکنان و سربازان وظیفه در این دوره از مسابقات  ابراز خرسندی کرد و بر اهمیت آموزه‌های قرآن کریم در سلامت کارکنان و نظام اداری تاکید کرد و گفت: با تقویت باورهای دینی و توجه هرچه بیشتر به آموزه های قرآن کریم در میان کارکنان و سربازان وظیفه، می‌توان شاهد توسعه بیش از پیش سلامت اداری که موضوعی بسیار مهم و با اهمیت در تمام سازمان‌ها هست، باشیم.

مدیرکل زندان‌های همدان اظهار کرد: ترویج فرهنگ قرآنی یکی از ضروریات است و این فرهنگ باید در میان کارکنان اشاعه یابد و شاهد گسترش و حضور شرکت کنندگان بیشتری در دوره‌های بعدی باشیم.

وی استمرار و تداوم برگزاری این‌ مسابقات را امری لازم و ضروری برشمرد و گفت: امیدوارم که در سال‌های آینده شرکت‌کنندگان بیشتری در این مسابقات حضور یابند و نسبت به این کتاب آسمانی قدم‌های مثبت‌تری برداشته شود.

پروین افزود: عمده‌ترین تأثیر کلام وحی طبق آیه قرآن کریم آرامش قلبی است که ارزش بالایی هم دارد و هر کس با آیات الهی انس بگیرد به طور حتم آرامش درونی خاصی حس می‌کند.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، مفاهیم وحفظ سوره منتخب برگزار شد و منتخبان زندان‌های تابعه استان با یکدیگر به رقابت سالم قرآنی پرداختند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات