خبرهای داغ:
مسوول اسبق هادیان سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

آسمان ایران برای دشمنان نامن است/معامله قرن؛ تجزیه جغرافیایی منطقه برای رسیدن به خاورمیانه جدید

پور قیومی گفت: آمریکایی ها از سال 2006 تاکنون برنامه های خود را برای رسیدن به این موضع و معامله قرن اعلام کرده اند که مبنی بر تجزیه جغرافیایی جدید منطقه برای رسیدن به خاورمیانه جدید می باشد.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۴۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر ایوب پور قیومی کارشناس مسائل سیاسی و مسوول اسبق هادیان سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست بصیرتی که صبح امروز در حسینیه عاشقان ثار الله سپاه صاحب الامر(عج) برگزار شده بود، ضمن اشاره به اهمیت مدیریت جهادی اظهار کرد: نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار برجسته است، امید به آینده نیز از دیگر موکدات رهبر معظم انقلاب برای دست یافتن به آینده روشن است.

وی ادامه داد: حکومت در خصوص اخلاق در جامعه وظایفی دارد و ما نیز باید وجدان اخلاقی را در خصوص حکومت رعایت نماییم.

پور قیومی یادآور شد: امروز مقابله با سبک زندگی غربی یک همت جهادی، هوشمندانه و همه جانبه نیاز دارد.

این کارشناس همچنین به موضوع سرنگونی پهباد آمریکایی اشاره کرد و بیان داشت: پیش از این آمریکایی ها در رجز خوانی های خود می گفتند که پهباد ها رادار گریز هستند و ایرانیان این امکان و تجهیزات را ندارند که بتوانند با این تکنولوژی مقابله کنند ، لذا این سرنگون کردن پیام ها و پیامدهایی داشت.

پورقیومی تصریح رد: اولین نکته در این موضوع این بود که ما در مضوع امنیت کشور خود کوتاه نمی آییم گر چه به قول رهبر انقلاب دوران جنگ رو در رو تمام شده است، ما در حوزه امنیت ملی هیچ گونه عبور از خط قرمز ها را بر نمی تابیم.

وی گفت: در راستای جنگ هار روانی آمریکایی ها سعی کردن از طریق ناو خود ما را بترسانند که آن هم تاثیری نداشت و موضوع بعدی موازنه قدرت می باشد، ما پیشرفته ترین پهباد کشوری که ادعای قدرت برتر نظامی در جهان دارد را سرنگون کردیم و این نشان می دهد توانمندی های بیشتری هم داریم.

مسوول اسبق هادیان سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد: دشمن می خواهد با یک جنگ رسانه ای بر ما بتازد در حالی که شهامت رسانه ای ندارد، پیام ما در این خصوص برای همه دنیا دوست و دشمن پیام اقتدار بود، امر مهم دیگر در پس سرنگونی این پهباد مانور قدرت سپاه پس از تروریستی خوانده شدن توسط آمریکا بود که در حوزه های تخصصی میزان آمادگی و تخصص خود را نشان داد، لازم است دشمنان بدانند آسمان ایران برای آنها نا امن است.

در ادامه این نشست پور قیومی خاطر نشان کرد طی روزهای آینده معامله قرن در بحرین برگزار می گردد که اتفاق مهم و سرنوشت سازی است، این معامله در منطقه نوعی تجزیه سازی  انجام می دهد، آمریکایی ها از سال 2006 تاکنون برنامه های خود را برای رسیدن به این موضع و برنامه اعلام کرده اند که مبنی بر تجزیه جغرافیایی جدید منطقه برای رسیدن به خاورمیانه جدید می باشد.

وی یادآور شد: آمریکایی ها بر این اعتقاد هستند که چون قدرت برتر هستند شاکله منطقه باید به خواست آنها باشد، جنگ 33 روز گام اول این اقدام بود که معادلات آمریکایی ها را بر هم زد، اینا از همان 2006 در اتاق های فکر خود با تحلیل هایشان به دنبال این پروژه بودن و این معامله قرن هم بخشی از آن نقشه است.

این کارشناس مسائل سیاسی توضیح داد: عربستان در ابتدای این طرح دو جزیره از مصر گرفت و حالا قرار است سعودی ها دو جزیره به اردن بدهند، بخش هایی از فلسطین باید به اسرائیل داده شود و در ادامه اسرائیل هم 5 بخش از مناطق قدس شرقی را به فلسطینی ها بدهد و همه این اتفاق ها بنا است که شکل بگیرد گر چه سران برخی از کشور ها با آن مخالف باشند.

پور قیامی اذعان کرد: مشکلات زیادی در دل همین کشورهایی که به ظاهر با آمریکا موافق هستند و جود دارد اولین مشکل هم برخی صهیونیست های افراطی هستند که با بخشش زمین به فلسطینی ها به شدت مخالفند، از طرفی نگرانی بحرینی ها جمعیت است که با این طرح جدید آمریکا ظرفیت های اعراب بیشتر می شود و مخالف این موضوع هم جبهه مقامت می باشد مخالف بعدی این اتفاق اردن است که بخش آباد سرزمین خند را از دست می دهد و معترضان بعدی هم فلسطینی ها هستند که می گویند قدس برای ما غیر قابل معامله است.

وی ابراز کرد: از طرفی سعودی ها هم بخشی از کشورشان را از دست می دهند و هم صدها میلیون دلار هزینه کرده اند و اروپایی هم خارج از این داستان خوشحال نیستند چرا که آنها بازی داده نشده اند و ایران، مصر، پاکستان و مصر هم از مخالفان سرسخت این طرح می باشند.

1004/پ30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها