خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین

شدت عمل دستگاه قضا در برخورد با مجالس عروسی که مواد مخدر استعمال می شود

حجت الاسلام قدرتی گفت: سال گذشته در استان قزوین ده‌ها هزار مجلس عروسی برگزار شد که اگر در هر کدام از این میهمانی‌ها مقدار کمی مواد مخدر استعمال شود به حجم بزرگی خواهیم رسید و لازم است که با اقدامات اطلاعاتی و رویکرد تحقیقی، تعقیبات قضایی را دنبال کنیم.
کد خبر: ۹۱۴۸۹۶۹
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت السلام نورالله قدرتی عصر امروز در سومین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین بیان کرد: در مجالس عروسی باید رصد و کنترل استعمال مواد مخدر با جدیت دنبال شود و متاسفانه در قریب به اتفاق این مجالس مواد مخدر و مشروبات الکی در یک اتاق مجزا مصرف می شود.

وی گفت: سال گذشته در استان قزوین ده‌ها هزار مجلس عروسی برگزار شد که اگر در هر کدام از این میهمانی‌ها مقدار کمی مواد مخدر استعمال شود به حجم بزرگی خواهیم رسید و لازم است که با اقدامات اطلاعاتی و رویکرد تحقیقی، تعقیبات قضایی را دنبال کنیم.

رییس کل دادگستری استان به اعتیاد و مصرف مواد مخدر در بین کارمندان دولتی و غیردولتی اشاره کرد و گفت: اعتیاد در بین کارمندان باید مورد تعقیب جدی قرار گیرد و مکانیزم و رویکرد مناسبی اتخاذ شود تا از شیوع اعتیاد در بین این افراد جلوگیری کرد.

قدرتی یادآور شد: دستگیری و مجازات های قضایی نتوانسته به صورت کامل از شیوع پدیده اعتیاد جلوگیری کند و لازم است که اقدامات فرهنگی و اجتماعی را پررنگ تر کنیم.

این مسئول قضایی تصریح کرد: خانواده ها باید با فرزندان خودشان عواطف و روابط احساسی برقرار کنند و نباید ارتباط موثر بین اعضای خانواده سست شده و نوجوان در مسیر اعتیاد و آسیب های اجتماعی قرار گیرد.

قدرتی همچنین گفت: یکی از مکان‌هایی که می‌توان به والدین و خانواده‌ها دسترسی داشت، انجمن اولیاء و مربیان در مدارس است که باید از این فضاها برای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی در خصوص مواد مخدر اقدام کرد.

قدرتی اظهار کرد: اگرچه اقدامات مسئولان در خصوص مبارزه با مواد مخدر قابل تحسین است، اما همواره وضعیت مناسب نیست و واقعیات موجود باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به گسترش راههای استفاده از مواد مخدر و تلاش سوداگران مواد مخدر در آلوده کردن طیف وسیعی از جامعه عنوان کرد: به تناسب تلاش ما برای پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با قاچاقچیان، این سودجویان مواد مخدر مرز فعالیت را به دانش آموزان کشانده و خطرناکترین قسمت فعالیت آنان ترغیب بانوان به استفاده از مواد مخدر است.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها