خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری قزوین مطرح کرد:

اراده جدی قوه قضاییه بر بروزرسانی برخی قوانین

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در دستگاه قضایی نگاه جدید و امیدوارانه ای ایجاد شده تا از ظرفیت ها استفاده شود و شاهد آن روزی باشیم که مردم تابع قانون باشند.
کد خبر: ۹۱۴۸۷۱۱
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری محمدیه با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) گفت: اگر دستگاه قضایی اصلاح شود، سایر ادارات نیز اصلاح می شوند، بخشی از اصلاح آن است که از تمامی ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

مقام ارشد قضایی استان افزود: با انتصاب حضرت آیت الله رئیسی به سمت ریاست قوه قضاییه فضایی مناسب برای اصلاح قوانین ایجاد شده است، البته هنوز قانونی اصلاح نشده و برخی قوانین نقص دارند، حداقل در طول مدت چند ماهه اخیر نزدیک به 80 مورد از قوانینی که از لحاظ حقوقی، بانکی، تجاری، ثبتی، محیط زیست، شهرداری و ... نقص داشته اند شناسایی شده اند که باید اصلاح شوند. تا کنون ده ها لایحه از دستگاه قضایی به مجلس رفته است.

رییس کل دادگستری قزوین خاطرنشان کرد: در دستگاه قضایی نگاه جدید و امیدوارانه ای ایجاد شده تا از ظرفیت ها استفاده شود و شاهد آن روزی باشیم که مردم تابع قانون باشند، تا آن نقطه ای که همه ما نگاهمان این باشد که تمام حب و بغض، علم، عمل، سکوت و فریادمان فقط برای خدا باشد، تا این نقطه فاصله زیادی است و اگر به آن برسیم در پهنه گیتی جرم و جنایتی نخواهیم دید.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: مردم در رابطه با قانون در سه گروه قرار می گیرند، یا قانون پذیرند، یا قانون ستیزند، یا قانون گریزند و یا به عبارتی قانون خوارند.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه در دیدار با روسای دادگستری و دادستان‌های کل کشور بر ۱۰ نکته تاکید فراوان داشتند از جمله مبارزه جدی با فساد و زمینه‌های ایجاد آن توسط حفاظت و بازرسی و همه مسئولان قضائی، ضرورت حفظ کرامت نسبت به متهم، شاکی و خانواده متهم، حساسیت جدی مسئولان دستگاه قضا در سراسر کشور به عملکرد سوداگرانی که به نام خصوصی‌سازی به بازی با اموال عمومی پرداخته‌اند، پیگیری بحث زندانیان مهریه، ضرورت اتخاذ رویکرد صیانتی و پیشگیرانه نسبت به مسئله حقوق عامه، استفاده از راهکار‌های رفع اطاله دادرسی، پیگیری راهکار‌های جایگزین حبس در مواردی که ممکن است، تأکید بر ضرورت حضور مسئولان دستگاه قضا در بین مردم، استفاده از ظرفیت چهره‌های دانشگاهی، نخبگان و... برای بهره‌مندی از نگاه‌ها و دیدگاه‌های مبتنی بر اندیشه‌های فعال و پویا برای تحول در قوه قضائیه و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع دستگاه قضایی که همه این موارد با جدیت دنبال شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات بهروز عباسی تقدیر و اسمعیل امینی به سمت رییس جدید دادگستری محمدیه منصوب گردید.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها