مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تأکید کرد:

انسجام بخشی به مجموعه های در راستای شهدا وظیفه کنگره شهداست/ رسالت کنگره شهدا میدان دادن و استفاده از توانمندی های جوانان است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی جایگاه کنگره را بسیار با اهمیت دانست و گفت: رسالت کنگره شهدا به میدان آوردن جوانان و فراهم نمودن بستر برای فعالیت ها و نشان دادن توانمندی های آنها است که باید به آن توجه شود.
کد خبر: ۹۱۴۱۵۳۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به آیه وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ گفت:این آیه و آیاتی از این قبیل که در مورد کشته شدن در راه خداست شأن،منزلت و جایگاه شهدا را برای ما بیان می کند که شهدا زنده های حقیقی هستند و به تعبیر شهید آوینی(ره) شهدا از دست نرفته اند بلکه این ما هستیم که از دست رفتیم و در واقع شهدا به دست آمده اند

وی تعبیر قرآن در مورد شهدا را بسیار کامل و زیبا دانست و افزود: قرآن می فرماید زندگان حقیقی اینها هستند و نزد خداوند روزی می خورند و این بزرگترین مدال افتخار برای شهداست و این به این معناست که جایگاه قرب الهی را به دست آورده اند و اینها ثمره از خود گذشتگی و فداکاری آنها به دست آمده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با بیان اینکه آیات بسیاری در رابطه با مجاهدان در راه خدا وجود دارد که همین جایگاه برای آنها تعریف شده و در روایات هم این جایگاه و اهمیت شهدا بیان شده گفت: روایتی به نقل از پیامبر گرامی اسلام(ص) آمده وقتی که شهید خونش در زمین می ریزد با اولین قطره خون به لطف و عنایت الهی تمام گناهانش بخشیده می شود و ملائکه به استقبال شهدا می آیند و او را به بهشت الهی مشایعت می کنند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تأکید بر اینکه شهادت در راه خدا فوز عظیم است افزود:در زیارت امام حسین(ع) ما می گوییم ای کاش هم ما در کربلا می بودیم و در جمع یاران سیدالشهدا(ع) به رستگاری بزرگ نائل می شدیم.

وی انقلاب اسلامی را زمینه ای برای تحقق معارف دین و احکام اسلام خواند و گفت:انقلاب اسلامی که نقطه آغازین آن ایران است و این انقلاب جهانی است و می خواهد معیارهای الهی و اسلامی را در جامعه پیاده کند و با این هدف تشکیل شد که از همان آغاز انقلاب تاکنون دشمنان و ستمگران که در رأس آن جبهه استکباری آمریکا و اسرائیل است در مقابل انقلاب اسلامی ایستادند و با شکل های مختلف به نظام اسلامی ضربه وارد می کنند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با بیان اینکه جوانان مومن و انقلابی که مجاهدان فی سبیل الله بودند و هنوز هم هستند آمدند به دفاع  از ارزش ها و آرمان های انقلاب به پا خواستند افزود: اینها بار اصلی مبارزه با کفر و شرک را به دوش گرفتند و این مبارزه هم اکنون هم ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس بسیاری از جوانان مومن و انقلابی در قالب گردان ها ، لشگرها و مجموعه های بسیج،سپاه،ارتش و سایر نیروهای مسلح و مردمی به دفاع از نظام اسلامی و انقلاب پرداختند گفت: اینها کشور را از شر توطئه های دشمنان حفظ کردند و در این دفاع تعداد زیادی از جواان مومن و انقلابی در شهرهای مختلف در راه خدا به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد رسالت ما در برابر شهدا را بسیار سنگین دانست و وظیفه ما را ادامه راه شهدا خواند و افزود: پرچمی که تحت عنوان ارزش های انقلاب در دست شهدا بوده را نباید زمین بگذاریم

وی در این خصوص ادامه داد:پرچم شهدا احیاء احکام دین از قبیل نماز،حج،روزه،عبادت خدا،حجاب،پاکدامنی،عدالت،مبارزه با ستم و فساد،مبارزه با استکبار و استعمار جهانی و از همه مهمتر ولایت که این پرچم را نباید زمین بگذاریم چراکه امانت شهداست و بای آن را حفظ کینم

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با تأکید بر اینکه با شهدا پیمان بسیته ایم و تا آخرین لحظه یادشان را گرامی می داریم افزود:برای اینکه یاد شهدا در جامعه فراموش نشود معمولا یادواره ها،کنگره ها باب شده وبا این کار علاوه بر اینکه یاد و خاطر شهدا را زنده میکنیم بلکه پیام آنها را به نسل امروز و جوانان انتقال می دهیم.

وی یکی دیگر از راه های گرامیداشت شهدا را برقراری اردوهای راهیان نور دانست و گفت: امروز این اردوها مورد استقبال جمع های زیادی از مردم در کشور قرار گرفته که در مناطق حضور پیدا می کنند و پیام شهدا را دریافت می کنند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد در این خصوص ادامه داد:یکی دیگر از کارهایی که می تواند راه شهدا را ادامه دهنده باشد کتاب های شهدا در قالب وصیت نامه،سیره و زندگینامه آنهاست که تاکنون آثار خوبی در این جهت نوشته شده و هنوز هم در حال انتشار است.

وی با بیان اینکه نشر آثار مربوط به جهاد و شهادت به نسل جدید می تواند بهتر این مفاهیم ارزشی را منتقل دهد افزود: رسالتی که ما در قبال شهدا به گردنمان هست در واقع همان رسالتی که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در واقعه کربلا و ادامه راه اباعبدالله(ع) داشتند و ما همان رسالت را برعهده داریم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله در این رابطه تصریح کرد: حضرت زینب(س) هرجا که میرسید یاد شهدای کربلا را زنده می کرد و جامعه را از وجود این شهدا آگاه می نمود و حتی در دوران اسارت خود هم این وظیفه را برعهده داشت و پیام شهدا را به مردم می رساند و حتی لحظه ای سکوت نمی کرد.

وی با اشاره به اینکه الگوی حضرت زینب(س) به ما می گوید که ما امروز همان رسالت را برعهده داریم گفت: ما معتقدیم شهدای ما در ادامه راه شهدای کربلا شهید شده اند و وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد و آرمان های شهدا در جامعه است و برای مردم به خوبی تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد کنگره شهدا را مجموعه ای برای انسجام بخشیدن به مجموعه کارهای شهدا دانست و افزود: جایگاه کنگره بسیار با اهمیت است و خوشبختانه در طی این چند سال اخیر در مساجد و پایگاه های بسیج و مجموعه های فرهنگی کارهای خوبی در جهت گرامیداشت شهدا انجام گرفته است که باید انسجام داشته باشند و این وظیفه کنگره است.

وی با بیان اینکه کنگره شهدا یک رسالت بزرگتری نسبت به یادواره های شهدا بر عهده دارد گفت:رسانه ها می توانند در راستای گرامیداشت یاد شهدا خیلی اثر گذار باشند و این رسانه هم می تواند در بخش مطبوعات و رسانه ها و هم فضای مجازی می تواند فرصتی مطلوب برای نمایش سیره و راه شهدا در قالب های مختلف و با ادبیات فاخر،سرود،تئاتر است و پیام شهدا را با این واسطه ها به نسل جدید برسانیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با اشاره به اینکه آموزش و پرورش می تواند در این راستا خیلی نقش آفرینی کند و مدارس باید به عنوان یک فرصت قلمداد شوند افزود: در دوره های مختلف تحصیلی و حتی در دانشگاه ها می توان مفاهیم ارزشی مربوط به شهدا را بیان کرد.

وی مجموعه های فرهنگی را موظف به اتصال تمامی فعالیت های خود به کنگره شهدا جهت اثر بخشی بیشتر دعوت کرد و گفت:بسیج دانشجویی می تواند در دانشگاه ها مفاهیم ارزشی را برای دانشجویان تبیین کند و تنها فعالیت ها را محدود به برگزاری یادواره شهدا نکنند که البته این کار خوب و مفید است ولی کل اهداف را محقق نمی کند بلکه باید از توانمندی های فکری دانشجویان در راستای نمایش راه و پیام شهدا استفاده کرد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان عنوان کرد: باید زمینه را برای میدان آوردن دانشجویان فراهم شود که قلم و فکرشان برای دفاع از ارزش ها کار کند و امروز جوانان خوب و متعهدی در دانشگاه ها و مساجد داریم که ظرفیت های نهفته ای دارند و باید از آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه جوانگرایی در همه عرصه ها نباید تنها شعار باشد و میدان را به طور واقعی به جوانان واگذار دهیم افزود:متأسفانه کسانی که سالیان سال بر روی مسئولیت ها نشسته اند عرصه را بر حوانان فعال تنگ کرده اند و به خصوص این موضوع در عرصه های مدیریت فرهنگی وجود دارد،مدیریت فرهنگی اگر در دست جوانان باشد معجزه می کند و ما این معجزه را در دوران دفاع مقدس به وضوح مشاهده کردیم و حتی انقلاب را جوانان به پیروزی رساندند و پشت سر امام ایستادند و اهداف ایشان را عملیاتی کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله در این خصوص ادامه داد: پیران جامعه اگر دلسوز واقعی کشور هستند باید تجربه های خود را به جوانان منتقل کنند و عرصه مدیریت ها را به جوانانی که تحصیل کرده هستند و عشق به امام و رهبری در آنها موج می زند واگذار کنند و اگر می خواهیم انقلاب ماندگار باشد باید عرصه به جوانانی که راه شهدا را واقعی و در عمل ادامه می دهند واگذار شود.

وی با انتقاد از کسانی که شعار درک جوانان را می دهند گفت: اینها در عمل دل از مسئولیت های چندین ساله خود بر نمی دارند و نمونه مدیریت جوانان اداره کردن همین هیئت های مذهبی با آن عظمت و یا استفاده از بخشی از توان جوانان در عرصه هسته ای کشور که به چه پیشرفت هایی ختم شده و حتی در بخش نانو معجزه رقم زده اند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تأکید بر اینکه منظور از همان جوانان مومن وانقلابی هستند ادامه داد: این جوانان زندگی خود را در عشق به امام و دین گذاشته اند و از طرف دیگر رسالت کنگره شهدا به میدان آوردن جوانان و فراهم نمودن بستر برای فعالیت ها و نشان دادن توانمندی های آنها است که باید به آن توجه شود.

وی با انتقاد از مجموعه های فرهنگی بی خاصیت تأکید کرد: برخی از مجموعه های فرهنگی آنقدر عریض و طویل شده اند و هیچگونه کارایی هم ندارند و عملکرد آنها به خصوص در بخش فرهنگی بسیار ضعیف است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با اشاره به اینکه روحانیت و رزمندگان پیشکسوت دوران دفاع مقدس هم می تواند در این عرصه نقش آفرینی کنند افزود: هم اکنون گروه هایی در شهر مقدس قم شکل گرفته و در موضوع سیره شهدا کارهای فاخری انجام می دهند و از توانمندی های عظیم روحانیت باید استفاده کرد.

وی در این خصوص تصریح کرد: روحانیت و مجموعه های فکری و دینی واژه های قرآنی ایثار،کشته شدن در راه خدا،جهاد فی سبیل الله،دفاع از اسلام،دفاع از مظلوم،مبارزه با ستمگران و ظالمان و از این قبیل مفاهیمی که به شهدا مربوط است را باید تبیین کنند و این وظیفه روحانیت است و کسانی هم که در حوزه های اندیشه و فکر پژوهش می کنند باید این مفاهیم را در جامعه پیاده کنند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به دشمنی های دشمنان در عرصه های مختلف گفت: ما در مقابل خودمان آمریکا را می بینیم که علم مبارزه در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگی را زمین نگذاشته و در مقاطع مختلف انقلاب با شکل های مختلف توطئه چینی کرده و تا به امروز هم این حملات ادامه داشته است.

وی در این خصوص تصریح کرد: تحریم های دشمن اگرچه ظالمانه است ولی فرصتی مهم برای کشور محسوب می شود که باید از آن استفاده کرد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله در پایان خاطر نشان کرد: ما دشمن را می شناسیم که دشمنی می کند و بدعهدی می کند حتی به بندهای پیمان نامه ای که خودشان امضاء کرده اند همل نمی کند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات