معاون سیاسی استاندار مرکزی:

نقش اقتصادی،تربیتی و فرهنگی بانوان باید بازتعریف شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در سطح ملی باید نقش اقتصادی،تربیتی و فرهنگی بانوان باید بازتعریف شود چرا که از حوزه استان خارج است.
کد خبر: ۹۱۳۹۸۳۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  بهروز اكرمي معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در كارگروه تخصصي بانوان و خانواده استان مركزي با اشاره به برنامه تجلیل از زنان مفاخر استان مرکزی در خرداد ماه گفت: در سطح ملی بیشترین درصد زنان مفاخر را از استان مرکزی شامل می شوند.

وی افزود: استان مرکزی اگر در حوزه بانوان زنانی مفاخر دارد پس امروز هم در این شرایط جنگ اقتصادی می توانند در حوزه اشتغال و کسب و کار برتر باشند.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه در سطح ملی میزان ورودی دانشگاه ها ۶۵ درصد ورودی آنها بانوان هستند گفت: در استان مرکزی اینگونه نیست و ۴۵ درصد از ورودی ها خانم ها و ۵۵ درصد نیز آقایان می باشند.

اکرمی نرخ مشارکت اقتصادی در سطح ملی را ۴.۹ درصد دانست و  بیان داشت: این رقم مقدار اندکی است ولی استان مرکزی با نرخ ۸.۱ نرخ پایین تری از سطح ملی را دارد که باید به این موضوع هم توجه شود و این تفاوت معنا داری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه این آمارهای واقعی نشان می دهد که زنان این سرزمین و به ویژه استان مرکزی در خوزه اشتغال و کسب و کار کمرنگ هستند گفت: باید سعی کنیم آن را به نرم کشوری و حتی بالاتر برسانیم و نیازمند این هستیم که کار متفاوت تری در این بخش انجام دهیم.

وی درخصوص تصاحب پست های مدیریتی توسط بانوان افزود: در بحث پست های مدیریتی برای بانوان ستان مرکزی جزء پنجمین استان برتر است که این نشان از مدیریت خوب و تواننمد استان است.

اکرمی با اشاره به اینکه در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی آموزش های قبل از ازدواج اجباری شده تصریح کرد: نمودهای خوبی از این طرح قابل مشاهده است که یکی از آنها آمار کاهش طلاق در استان مرکزی می باشد.

معاون استاندار مرکزی مهمترین کارهایی که در کارگروه بانوان انجام شده را اولویت بندی مسائل بانوان در استان دانست و ادامه داد: با توجه به محدودیت های منابع مجبور به انجام این طرح شدیم.

وی در این خصوص تصریح کرد: همچنین دنبال کردن تفکیکی مسائل بانوان از دیگر کارهای انجام شده در این کارگروه است که به عنوان مثال مسائل دانشجویان خانم،بانوان کارمند و کارگر و... جداگانه بررسی می شوند چراکه قشرهای مختلف مسائل گوناگون و مختلفی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با تأکید بر اینکه برای اینکه بتوانیم مسائل بانوان را حل کنیم باید در سطح ملی نیازمندی هایی را دنبال کنیم گفت: اولین نیازمندی در سطح ملی این است که فهم مشترک از موضوع بانوان در سطح ملی شکل بگیرد و اقدامات متفرقه انجام نشود.

اکرمی افزود: دومین نیاز در سطح ملی این است که نیازمندهای بر اساس تعریف اولویت ها و مسائل واحد انجام شوند و باید به یک جمع بندی واحد در سطح ملی دست پیدا کنیم.

معاون استاندار مرکزی در این خصوص ادامه داد: سومین نیازمندی در سطح ملی این است که با توجه به محدودیت منابع باید اقدامات هماهنگ انجام شوند و منابع محدودمان نباید صرف کارهای موازی هزینه شوند.

وی با اشاره به اینکه مسائل زنان ثابت نیستند و در گذر زمان خودشان را متفاوت نشان می دهند گفت: نمی توانیم نگاهی ثابت به حوزه بانوان داشته باشیم چرا که مسائل چند سال گذشته دیگر به شکل پر رنگ مطرح نیستند و بخش اعظمی از مسائل سیار است.

اکرمی با بیان اینکه اگر می خواهیم حال جامعه مان خوب باشد باید حال بانوان جامعه بهبود پیدا کند افزود: خروجی این کارگروه ها چه در سطح ملی و چه در سطح استانی باید نهایت یک خروجی داشته باشد و این باشد که زنان جامعه در جایگاه خودشان قرا بگیرند و مسائلشان بهبود پیدا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بازتعریف نقش اقتصادی،تربیتی و فرهنگی بانوان را لازمه کارها دانست و گفت: این موضوع از حوزه استان خارج است و باید در سطح ملی پیگیری شود.

وی با اشاره به طرح آموزش فنی و حرفه ای برای اشتغال بانوان افزود: این برنامه طرح خوب و جامعی است و هدف آن افزایش نرخ مشارکت زنان در خانواده و جامعه است.

معاون استاندار مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: موضوع دیگر که باید در سطح ملی پیگیری شود این است که معضل فروش محصولات را در استان داریم که محصولات توان رقابت در بازار را هم ندارند وباید برای این موضوع هم تدبیراتی اندیشیده شود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات