خبرهای داغ:
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین

نسخه واحدی در بحث جمعیت برای استان ها و شهرستان ها وجود ندارد/ نرخ باسوادی شهرستان قزوین، ۸۹ درصد است

حیاتی گفت: نسخه واحدی در بحث جمعیت برای استان ها و شهرستان ها وجود ندارد به طوری که شهرستان قزوین ۵۹۶ هزار نفر جمعیت دارد و نرخ باسوادی آن ۸۹ درصد است.
کد خبر: ۹۱۳۹۸۱۶
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سمینار روز جهانی جمعیت با حضور عبدالمحمد زاهدی و مدیران دستگاهها در سالن جلسات شهید امامی استانداری برگزار شد.

سید منوچهر حیاتی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین در این مراسم بیان کرد: اهمیت و ضرورت برگزاری این جلسه با توجه به 14 بند از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر محورهای مهم شاخص های جمعیتی تبیین می شود.

وی گفت: جمعیت کشور و استان در حال گذار از جامعه سنتی به مدرن است که نوع نگرش ما به این امر باید تغییر کند.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین اظهار کرد: جمعیت استان قزوین در سال ۹۵ به تعداد یک میلیون و ۲۷۳ هزار نفر بود که ۷۵ درصد جمعیت استان شهری و حدود ۲۵ درصد روستایی است و جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال هم ۷۱ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند که جمعیت در سن کار قرار دارند.

حیاتی عنوان کرد: نسخه واحدی در بحث جمعیت برای استان ها و شهرستان ها وجود ندارد به طوری که شهرستان قزوین ۵۹۶ هزار نفر جمعیت دارد و نرخ باسوادی آن ۸۹ درصد است.

وی افزود: ۵۱ درصد ازدواج ها و ۵۰ درصد طلاق های استان، در شهرستان قزوین است و نسبت طلاق به ازدواج ۳۴ درصد است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین اضافه کرد: شهرستان قزوین، البرز، تاکستان، بوئین زهرا، آبیک و آوج به ترتیب بیشترین سهم جمعیتی را در استان دارا بوده و شهرستان قزوین جزو شهرستان های مهاجرفرست است که عمده مهاجرت ها به البرز صورت می گیرد.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها