استاندار مرکزی تأکید کرد

چالش جدی کمبود نیرو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی

رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی با اشاره به اینکه کمبود نیرو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی این مجموعه را با چالش های جدی روبه رو کرده است، گفت: 12 پست خالی هم اکنون در این دانشگاه وجود دارد که امیداواریم بتوانیم تصمیمات خوبی برای پر کردن این خلاء ها داشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۳۹۴۰۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: باید تمام امکانات آموزشی و دانشگاه ها برای پیشبرد روند مراکز آموزشی به کار گرفته شود تا زمینه های جذب 200 دانشجوی دختر و 150 دانشجوی پسر در استان مرکزی برای دانشگاه فرهنگیان فراهم شود.

وی با اشاره به تشکیل دانشگاه جامع فرهنگیان در استان افزود: این کار نیاز به 80 تا 100 میلیارد تومان اعتبار دارد که با توجه به شرایط بودجه، امکان فراهم کردن این منبع از دولت وجود ندارد.

استاندار مرکزی استفاده از ظرفیت های استان برای پیشبرد اهداف آموزشی را ضروری خواند و بیان داشت: نیاز است کارگروهی متشکل از دانشگاه فرهنگیان، مجموعه استانداری و آموزش و پرورش برای بررسی و رصد منابع موجود در استان بدون در نظر گرفتن اعتبارات دولتی تشکیل شود و کار دقیق و کارشناسی شده برای نیازمندی های موجود را انجام دهند.

آقازاده در این خصوص تصریح کرد: شرایط بودجه دولتی امسال با محدودیت مواجه است ولی در رابطه با زمین این امکان وجود دارد که نیاز دانشگاه را تأمین کند.

سعید فخاری رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت موجود برای جذب دانشجو در این دانشگاه برای سال جدید گفت: براساس پیش بینی ها 55 هزار نفر به شکل مهارت آموزی و 30 هزار دانشجوی پیوسته امسال در کل کشور جذب می شوند.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در مجموعه های شهید باهنر(ره) و زینب کبری(س) جذب خود را انجام می دهد، افزود: تعداد سهیمه ای که برای این استان در نظر گرفته شده 100 نفر مهارت آموز و 700 نفر دانشجوی پیوسته است.

رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی با بیان اینکه هم اکنون 650 دانشجوی پیوشته در مجموعه زینب کبری(س) مشغول به تحصیل هستند، گفت: همچنین 500 نفر دانشجوی پیوسته و 700 نفر مهارت آموز نیز در مجموعه شهید باهنر(ره) در حال اشتغال هستند که متأسفانه تعدادی از آنها مشکلات خوابگاهی دارند و در نمازخانه مستقر شده اند.

فخاری با اشاره به اینکه در مهرماه 98 تعداد 800 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان به مجموعه آموزش و پرورش می پیوندند، افزود: از این تعداد 33 نفر را خانم ها و 59 نفر را آقایان تشکیل می دهد.

رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی با بیان اینکه سیاست دانشگاه فرهنگیان توجه به دانش آموختگان پیوسته است، گفت: در سال گذشته 120 دانشجوی پسر و 331 دانشجوی دختر در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی جذب شد.

فخاری با اشاره به اینکه کمبود نیرو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی این مجموعه را با چالش های جدی روبه رو کرده است، گفت: 12 پست خالی هم اکنون در این دانشگاه وجود دارد که امیداواریم بتوانیم تصمیمات خوبی برای پر کردن این خلاء ها داشته باشیم.

رقیه یادگاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در این نشست با توجه به درخواست نمایندگان شازند و محلات برای تأسیس شعب شهرستانی این دانشگاه گفت: سیاست دولت جهت خدمت رسانی بهتر در دانشگاه ها بحث تجمیع است.

وی در این خصوص ادامه داد: با توجه به محدودیت های شدید مالی نمی توان شعبه شهرستانی این دانشگاه را تأسیس کرد چرا که سیاست تجمیع به جهت کاهش هزینه ها صورت می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات