خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قزوین:

تعلیم، تدبر و عمل، سه وظیفه ما در برابر قرآن است

امام جمعه موقت قزوین گفت: تعلیم، تدبر و عمل به قرآن سه وظیفه ما در برابر قرآن است و باید همه ما به این مهم توجه کنیم و در کمیته امداد امام (ره) نیز برای مددجویان مورد دقت قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۳۹۳۱۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی قابل در محفل انس با قرآن که با حضور مددجویان و تعدادی از مسئولان دستگاههای اجرایی استان برگزار شد، بیان کرد: محفل انس با قران نشست ارزشمندی است که می توان آن را به کوثری تشبیه کرد که تشنگان زلال حقیقت جرعه ای از این کلام وحی می نوشند.

وی ادامه داد: سوال این است که قرآن چه جایگاهی دارد و وظیفه ما در قبال آن چیست؟ خود قرآن کریم اینگونه بیان می کند که این قرآن حقیقتی است از جانب خداوند سبحان که خودش نیز محافظ آن است.

امام جمعه موقت قزوین افزود: کتب دیگری بر انبیای گذشته نازل شد ولی دچار تحریف شد امروز نه از تورات نازل شده بر حضرت موسی (ع) خبری هست و نه از انجیل نازل شده بر حضرت عیسی (ع).

وی اضافه کرد: تنها یک نسخه آسمانی از کتاب الهی سالم مانده است و آن مصداق آیه شریفه "انا له لحافظون" است و این امر مهم با ابتکار پیامبر اکرم (ص) صورت گرفت.

حجت الاسلام قابل عنوان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) مکرر بر حفظ و تلاوت قرآن تأکید داشتند؛ در حقیقیت خاتم الانبیاء (ص) امت اسلامی را مأمور به حفظ قرآن کرد تا وعده الهی محقق شود.

وی تصریح کرد: ما برای قرآن کم کار کرده ایم؛ سریالی به نام یوسف پیامبر (ع) ساخته شد اگرچه زوایای دیگری از این داستان بازهم قابل بیان است ولی همین نگاه هم به میزان بسیاری مورد استقبال مردم قرار گرفت.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: قرآن جامع ترین سخن است به طوری که قرآن در آیه 89 سوره نحل می فرماید این کتابی است که هر آنچه در آن لازم است، روشن بیان شده است.

حجت الاسلام قابل با اشاره به وظایف ما در برابر قرآن گفت: تعلیم، تدبر و عمل به قرآن سه وظیفه ما در برابر قرآن است و باید همه ما به این مهم توجه کنیم و در کمیته امداد امام (ره) نیز برای مددجویان مورد دقت قرار گیرد.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: ما در برابر قرآن وظیفه ای داریم؛ تعلیم قرآن برای فرزندان وظیفه پدر و مادر است چراکه فراگیری قرآن یک تکلیف دینی است.

وی توضیح داد: گام دیگر اندیشیدن و تدبر در قرآن است، روایت های مختلفی وجود دارد که ما را به جستجو و اندیشیدن در قرآن دعوت می کند که به بیان امیرالمومنین (ع) تدبر و تفکر در قرآن موجب رویش های جدیدی در فکر انسان می شود.

حجت الاسلام قابل خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن وظیفه دیگری است به طوری که به بیان و تأکید پیامبر (ص) خانه هایمان را باید به نور تلاوت قرآن روشن کنیم از همین رو پیامبر اکرم (ص) افضل اعمال را قرآئت قرآن معرفی کرده اند و می فرمایند، خانه ای که قرآن در آن تلاوت شود ملائکه بر آن نازل می شود.

وی افزود: گوش دادن قرآن نیز توصیه دیگری است که مقدمه ای برای تدبیر در این کتاب الهی است؛ تدبر در قرآن وظیفه دیگر ماست؛ تدبر یعنی دقت کنیم که قرآن به ما چه می گوید؟

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: امید که قرآن را بخوانیم و عمل کنیم و در جایی که به بیان صریح قرآن دست نیافتیم به سیره نبی مکرم اسلام و اهل بیت (ع) بنگریم که اگر چنین نشود نتیجه اش آل سعود می شود.

وی یادآورشد: امروز شاید بهترین لحن قرآن را در مکه می خوانند ولی با یهودیانی که اسلام به صراحت در خصوص مضرات رابطه با آنها سخن گفته، دوستی می کنند که این کار در تضاد با قرآن است
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها