خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

رابطه بین ولایت و حج با جدیت بیشتری دیده شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مسئول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه دو کشور گفت: رابطه بین ولایت و حج با جدیت بیشتری دیده شود.
کد خبر: ۹۱۳۷۸۷۵
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابراهیمی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه دو کشور با تأکید بر اینکه باید رابطه بین ولایت و حج با جدیت بیشتری دیده شود، اظهار کرد: در روایات بسیاری به رابطه حج و ولایت پرداخته شده است و باید این دو با یکدیگر دیده شوند.

وی با بیان اینکه ولایت روح دین است، افزود: همانگونه که خانه خدا بدون نبوت، رسالت و وحی، جسمی بدون روح است، سفر حج نیز بدون ولایت اثرگذار نمی‌شود و معنا پیدا نمی‌کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مخاطب معارف دین، فطرت و قلب انسان است و بخاطر همین امام رضا (ع) فرمودند همان که مردم زیبایی و شیرینی کلام ما را بشنوند، از ما تبعیت و پیروی خواهند کرد و باید با امیدواری سراغ مردم برویم و معارف دین و ائمه (ع) را منتقل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام باقر (ع) می‌فرمایند مسلمانان باید ولایت ما را بپذیرند و نسبت به ما مودت و نصرت داشته باشند تا حج آن‌ها مورد پذیرش قرار گیرد و امروز و در عصر غیبت نیز باید ولایت امیرالمؤمنین (ع) و اولادش را به ولایت امروز گره بزنیم و آگاهی نسبت به بحث ظهور داشته باشیم.

وی بیان کرد: می‎باید تلاش کنیم تا اصول قرآنی مانند کرامت، صداقت و امر به معروف و نهی از منکر را میان زائران خانه خدا ترویج و تبیین کنیم و از این فرصت به نحو شایسته بهره ببریم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها