خبرهای داغ:
مسوول سازمان بسیج رسانه استان قزوین خبر داد:

برگزاری مسابقه مفاهیم قرآن در ماه مبارک رمضان

کشاورز گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن يك دوره مسابقه مفاهیم قرآن کریم وي‍‍ژه اصحاب رسانه، فرزندان و خانواده های محترمشان از سوره قلم برگزار می شود .
کد خبر: ۹۱۳۷۶۶۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹

محمد کشاورز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با تبریک حلول ماه مهمانی خداوند در فصل زیبا و پر برکت بهار، بیان کرد: رمضان، ماه نزول قرآن است و همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت، حیاتی دوباره پیدا می کند، رمضان نیز بهار قرآن است آنچنان که امام محمد باقر(ع) نیزفرموده اند هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.

وی گفت : قرآن، کتاب کامل انسان سازی است به گونه ای که همه برنامه ها و رموز تکامل را دربردارد. قرآن، سخن خدا است و عمل به آن، سبب پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت است.

مسئول سازمان بسیج رسانه قزوین اظهار کرد: در راستای ترويج فرهنگ توجه به مفاهيم قرآنی و بهره‌برداری ازآيات قرآن، مسابقه مفاهیم سوره قلم از تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی در ماه مبارك رمضان برای خانواده فرهیخته و بزرگ رسانه استان برگزار می‌شود.

کشاورز در تشریح ویژگی های سوره عنوان کرد: سوره قلم شصت و هشتمین سوره قران کریم است که 52 آیه دارد و در مکه نازل شده است. این سوره به «ن والقلم » نیز شهرت دارد و در جزء ۲۹ جای گرفته است . از آیات مشهور آن ، آیه «و ان یکاد» و آیه «خُلق عظیم» است که پیامبر(ص) را دارای اخلاقی والا معرفی می‌کند.

وی با اشاره به کاربردی بودن مفاهیم سوره قلم برای اصحاب رسانه افزود: بیان عظمت قلم، مقام و عظمت رسول خدا(ص)، نزول عذاب های الهی، شرح سرنوشت پرهیزکاران و بدکاران موضوعات مطرح شده در این سوره هستند.

وی در پایان اضافه کرد: این مسابقه شامل 10 سؤال است كه از متن تفسیر طرح شده است. تفسیر سوره قلم به صورت پی دی اف ( PDF ) در سایت سازمان بسیج رسانه به آدرس http://basijmedia.ir و در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

کشاورز گفت: علاقه مندان می توانند با ارسال پاسخ نامه به آدرس پستی؛ قزوین، شهرک کوثر، خیابان اندیشه، نبش خیابان ابوذر جنوبی، پلاک 9 یا فکس به شماره 33785100 و یا ارسال مشخصات خود و شماره گزینه های صحیح به صورت یک عدد 10 رقمی از چپ به راست به سامانه پیامکی 6600028839 در این مسابقه معنوی و فرهنگی شرکت نمایند.

 

۱۰۱۰/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها