خبرهای داغ:
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین

ثبت 72 مورد مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر طی سال گذشته/آمار درمان کودکان از طریق والدین معتاد، نگران کننده است

دکتر مهرام گفت: در دوازده ماهه سال پیش 72 مورد مرگ ناشی از مواد مخدر در استان ثبت شده که شامل 67 مرد و 5 زن بوده و این امر هشداری است برای کسانی که از مواد مخدر استفاده می کنند.
کد خبر: ۹۱۳۷۵۶۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر مهرام در دومین جلسه شورای مبارزه با مواد مخد استان که به ریاست استاندار در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد بیان کرد: در دوازده ماهه سال پیش 72 مورد مرگ ناشی از مواد مخدر در استان ثبت شده که شامل 67 مرد و 5 زن بوده و این امر هشداری است برای کسانی که از مواد مخدر استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص اعتیاد دانش آموزان مباحث کمتری مطرح شده است، گفت: به زودی طی جلسه ای با حضور مدیران کل آموزش و پرورش استان، مباحث مربوط به اعتیاد دانش آموزان مطرح شده و اقدامات لازم برای مقابله با آن اجرا می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص روند احداث مرکز گذری کاهش آسیب زنان در استان اظهار کرد: با توجه به نبود فضای مناسب و ملزومات لازم، احداث این مرکز فعلا از دستور کار خارج شده است.
دکتر مهرام عنوان کرد: هم اکنون ۱۱۸ مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در استان وجود دارد که از این میان ۲ مرکز به صورت دولتی و ۱۱۶ مرکز به صورت خصوصی اداره می شوند.

وی یادآور شد: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی دارای ۲۰ مرکز اقامتی میان مدت در حوزه درمان معتادان است که روی هم رفته ۲۴ هزار و ۴۳۴ نفر را تحت پوشش دارند.

وی گفت: با توجه به بازدیدهای هر هفته ما از بیمارستان کودکان قدس، شاهد تقریبا سه مورد مصدومیت کودکان، ناشی از مصرف اشتباه شربت متادون و یا درمان های خانگی با استفاده از تریاک از سوی اولیا کودکان هستیم که نگران کننده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: جای تاسف است که این مصرف بسیار شدید به مغز کودک تاثیر می گذارد و این هشداری بازدارنده برای کسانی است که جهت درمان کودکان و نوزادان، از این مواد استفاده می کنند.

 

کمک به 500 معتاد جهت ترک اعتیاد

حجت الاسلام نعمت اللهی نیز در این جلسه عنوان کرد: بحث فروش مواد و بحث معتادین از اموری است که بسیار مورد توجه سازمان تبلیغات اسلامی بوده است.

وی گفت: در بحث خرده فروشان، این امر باید مورد توجه جدی همه دستگاهها قرار گیرد. سال گذشته استان قزوین به همراه دو استان دیگر بعنوان پایلوت در بحث مناطق آسیب پذیر انتخاب شد که استان قزوین بعنوان استان برتر شناخته شده و در همین راستا پانصد معتاد با اجرای طرح از سوی تبلیغات اسلامی، موفق به ترک و یا در آستانه ترک اعتیاد قرار گرفتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین از حضور 16 روحانی در مناطق آسیب پذیر به عنوان مبلغان و مشاوران خانواده جهت شناسایی و کمک در بحث ترک اعتیاد و مباحث خانواده خبر داد.

 

دستگاه حاکمیت در بحث مواد مخدر، موفق نبوده است

در ادامه مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: ما در حوزه مسایل اجتماعی بیشتر یک تحلیل مکانیکی داریم و گویا بیشتر به دنبال پاک کردن مساله بوده ایم.

وی گفت: عدم بیان واقعیات جامعه می تواند موجب تشدید بحران ها شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتمدعی استان قزوین افزود: علیرغم زحماتی که دستگاهها می کشند اما واقعیات جامعه گویای این امر است که حاکمیت در این بحث موفق نبوده است.

وی مطرح کرد: مطبوعات باید در این بحث ورود یافته و این بحث را مورد نقد قرار دهند تا مشخص شود مشکلات از کجا ناشی می شود.

 

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها