خبرهای داغ:
برگزار شد:

جلسه توجیهی مبلغین اعزامی "طرح ضیافت الهی" استان قزوین

جلسه توجیهی مبلغین اعزامی طرح ضیافت الهی باحضور حجت الاسلام و المسلمین رضا نوروزی معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۵۰۳۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسه توجیهی مبلغین اعزامی طرح ضیافت الهی باحضور حجت الاسلام و المسلمین رضا نوروزی معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح اظهار کرد: طرح ضیافت الهی با هدف تقویت باورها و اعتقادات ، ایجاد فضای معنوی در امامزادگان و بقاع متبرکه و بهره گیری از ظرفیت ماه مبارک رمضان و با رویکرد تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب های معنوی ، درآنها برگزار می شود.

نوروزی با بیان اینکه امسال برنامه های متنوعی در این طرح پیش بینی شده است، افزود: امسال برنامه هایی از قبیل ؛ برنامه های قرآنی،معرفتی و تبلیغی،دعاومناجات خوانی، برنامه های ویژه کودکان ، نوجوانان و جوانان و برنامه های تفسیری که بصورت مسابقه ای برگزار می شود ، در نظر گرفته شده است.

این مسوول با اعلام اینکه امسال برنامه های قرآنی ترتیل خوانی و جزءخوانی قرآن کریم درامامزادگان و بقاع شاخص در طول ماه مبارک رمضان برگزار می شود ، ادامه داد: در اکثر امامزادگان این برنامه ها برگزار می شود .

وی ادامه داد: برای محافل انس باقرآن، برنامه ریزی های گسترده ای صورت گرفته است و امسال در اکثر امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان این محافل با حضور قاریان ممتاز استانی و کشوری و بین المللی برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با اشاره به برنامه های تبلیغی و معرفتی این طرح تصریح کرد: در این طرح ۲۳ روحانی و مبلغ اعزامی از حوزه های علمیه قم و قزوین و ۲ مفسر قرآن کریم در امامزادگان مستقر شده و با سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه های معرفت فعالیت خواهند کرد.

وی برپایی غرفه حجاب و عفاف ، برپایی غرفه معرفی کتاب و فروش محصولات در امامزادگان شاخص را از دیگر برنامه های این طرح توصیف و تاکید کرد: درتمام امامزادگان ، برنامه های سخنرانی ، قرائت ادعیه ، بیان احکام شرعی با حضور روحانیون برگزار می شود ودر امامزادگان شاخص نیز مراسم مناجات خوانی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و افتتاح در شب های ماه مبارک برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برای ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع)، لیالی قدر ، روز قدس و عید فطر نیز برنامه هایی ویژه در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام نوروزی در پایان با بیان اینکه نیات برخی از واقفان در رابطه با اطعام و افطار روزه داران است ، اضافه کرد: براین اساس و در راستای عمل به نیات واقفان، در برخی امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان هایی که نیات واقف، منطبق با این موضوع را دارند، بویژه در لیالی قدر، سفره سحری و افطار برپا خواهد شد.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها