فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

حقوق شهروندی گفتمان غالب، در منظومه فکری امام خمینی(ره)/ برگزاری همایش فرهنگ ایثار و شهادت و حقوق شهروندی در اراک

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: حقوق شهروندی همان گفتمان امام و رهبری است و چیز جدایی از انقلاب اسلامی نیست.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۲۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در یکصدو سی امین جلسه ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا با اشاره به اینکه برنامه ریزی های کنگره استان مرکزی طی چهار سال گذشته روند خوبی داشته است، گفت: از تعداد 11 اجلاسیه پیش بینی شده تعدادی برگزار و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه قبل از کنگره اصلی تعدادی نمایشگاه با موضوع دستاوردهای اجلاسیه ها برگزار خواهد شد، گفت: ویژگی ممتاز این کنگره نسبت به سایر استان ها این است که به نقش ممتاز حضرت امام خمینی(ره) و فرماندهی ایشان در هشت سال جنگ تحمیلی پرداخته می شود.

سردار پاسدار کریمی با بیان اینکه دو جریان خارجی و داخلی، علیه اسلام و فرهنگ شهدا به شدت در حال توطئه بوده و در این زمینه نهایت تلاش خود را دارند، افزود: گروهک های تروریستی و تکفیری داعش امروز با اسلام آمریکائی علیه فرهنگ شاخص ایثار و شهادت هجمه وارد می کنند لذا بایستی فداکاری های شهدای انقلاب اسلامی را به گونه ای به رخ دشمنان بکشیم، که این تمایز بین اسلام آمریکائی و اسلام ناب محمدی احساس شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: همایش یک‌روزه فرهنگ ایثار و شهادت و حقوق شهروندی شهریورماه امسال در دانشگاه پیام نور اراک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجلاسیه حقوق شهروندی عنوان کرد: متأسفانه اصل مفهوم حقوق شهروندی توسط عده ای در داخل کشور مغفول مانده است؛ حقوق شهروندی همان گفتمان امام و رهبری است و چیز جدایی از انقلاب اسلامی نیست و در این اجلاسیه باید به آن توجه شود.

سردار پاسدار کریمی با بیان اینکه در بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، نمودی از حقوق شهروندی را دارد، گفت: به طور مثال اگر معضل فرهنگی در جایی دیده شود و کسی نسبت به آن امر به معروف کند، عده ای آن را مغایر با حقوق شهروندی می دانند که اینگونه نیست و باید این نگاه اصلاح شود.

وی برگزاری اجلاسیه حقوق شهروندی را نقطه عطفی برای شرایط فعلی در داخل و خارج کشور دانست و افزود: اگر بتوانیم کار موثری در این زمینه انجام دهیم و آثار مطلوبی به جای بگذاریم قطعا مورد توجه مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی با تأکید بر استفاده از اندیشمندان و پژوهشگران بین المللی برای این اجلاسیه تصریح کرد: به دلیل اهمیت این موضوع لازم است با شخصیت های علمی و برجسته ای چون آیت الله اراکی ارتباطی موثر گرفت تا بتوان از ظرفیت های علمی ایشان در این زمینه بهره برد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان با بیان اینکه بانی و متولی آثار و المان های شهدا، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: قطعا هرکاری باید متولی داشته باشد و اگرچه نیاز است همه دستگاه ها و ارگان ها برای شهدا در میدان باشند ولی بانی المان های شهدا مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

در پایان مقرر شد برای رونمایی از پوستر شهدای ارامنه نشستی مشترک با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و شورای خلیفه ارامنه برگزار و نقش ارامنه در دفاع مقدس بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات