خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد :

یازده درصد مدارس غیردولتی استان در فضاهای احداثی فعالیت می کنند/ یانس آباد، ظرفیت تبدیل به اردوگاه ملی را داراست

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: یازده درصد مدارس غیردولتی استان در فضاهای احداثی و هجده درصد در فضاهای خریداری شده در حال فعالیت هستند که از امکانات دولت برای خرید این فضاها استفاده کرده اند.
کد خبر: ۹۱۳۱۸۸۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین شنبه شب با حضور زاهدی استاندار، محسن بیگی مدیر مدارس غیردولتی کشور، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، علی فرخزاد معاون عمرانی، مدیران دستگاه‌های اجرایی در اردوگاه شهید بابایی یانس آباد قزوین برگزار شد.

خیرالله رحمانی در این جلسه بیان کرد: اردوگاه شهید بابایی یانس آباد ظرفیت تبدیل به مکان بسیار مناسبی جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت دانش آموزی است و به دلیل موقعیت ممتازی که دارد استان‌های البرز، تهران، زنجان و شمال کشور می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

وی گفت: مستند سازی اردوگاه و حل مشکلات زیربنایی، انشعاب آب، برق، گاز و تلفن انجام شده و بخش‌هایی از اردوگاه به روکش آسفالت نیاز دارد اما مهمترین نیاز در شرایط فعلی حصارکشی است تا بتوان اقامت دانش آموزان را فراهم کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: این مجموعه ارزشمند بیش از ۱۲۱ هکتار وسعت دارد که در حال حاضر ۹۶ آپارتمان و ۲۴ واحد ویلایی با زیربنای ۶۵ متر در فضای داخلی محوطه موجود بوده و تعدادی از آنها بازسازی و آماده بهره برداری است.

رحمانی عنوان کرد: اردوگاه یانس آباد دارای یک سالن ورزشی زیبا و بزرگ تکمیلی بوده و یک سالن آمفی تئاتر هم در دست احداث است و با داشتن فضای سبز مناسب می‌تواند یک اردوگاه ملی برای برگزاری برنامه‌های تفریحی و آموزشی باشد.

وی افزود: در بحث مدارس غیردولتی، در استان این موسسان در کنار خیرین مدرسه ساز، بار مشکلات آموزش و پرورش را به دوش می کشند و در حال حاضر بیست درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: در برخی مناطق استان همچون، سورتک، ملاصدرا و پونک، ساختمان های سربه فلک کشیده داریم اما حتی یک متر فضای آموزشی در این مناطق وجود ندارد.

رحمانی گفت: شهر قزوین و شهرکهای متراکم از نظر فضاهای آموزشی در تنگنا هستند و هفتاد و یک درصد مدارس غیردولتی از فضای استیجاری استفاده می کنند که از نظر استحکام بنا دارای مشکل هستند که اگر این مشکل برطرف نشود سال 98 با مشکلات عدیده در این خصوص مواجه خواهیم بود.

وی بیان کرد: یازده درصد مدارس غیردولتی استان در فضاهای احداثی و هجده درصد در فضاهای خریداری شده در حال فعالیت هستند که از امکانات دولت برای خرید این فضاها استفاده کرده اند.

 

اردوگاه یانس آباد، ظرفیت گردشگری

در ادامه حجت الاسلام علی انصاری معاون پرورش آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: اردوگاه یانس آباد در مسیر جاده اصلی قرار دارد و می‌تواند جمعیت ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفری استان‌های همجوار را پوشش دهد و در کنار آن نسبت به معرفی گردشگری قزوین مؤثر باشد و در پدافند غیر عامل هم مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: این اردوگاه مکان بسیار جذابی برای تفریح خانواده بوده و از مسوولان انتظار داریم تا با تعامل با آموزش و پرورش استان، در امر تکمیل این فضا ورود یافته و ظرفیت های گردشگری این فضا را به مردم معرفی نمایند.

انصاری عنوان کرد: امنیت اردوگاه بسیار مهم است و متاسفانه مدام شاهد سرقت در این اردوگاه هستیم که باید حصارکشی آن در اولویت قرار گیرد و پیشنهاد می‌کنیم دیوارکشی ضلع شرقی اردوگاه جهت ایجاد امنیت و ممانعت از سرقت، آغاز شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: استخر ذخیره آب، رفع مشکل ثبت سند مالکیت، توسعه فضای سبز، تأمین برق به نام اردوگاه، محوطه سازی در اولویت قرار گیرد.

انصاری گفت: احداث پیست سوار کاری و مرکز گیاهان دارویی می‌تواند جذابیت لازم را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کند تا بخشی از منابع مالی برای تکمیل اردوگاه نیز فراهم شود.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها