خبرهای داغ:
رییس عقیدتی سیاسی دفتر مقام معظم رهبری اذعان کرد:

ایران اسلامی، مانع آمریکا برای رسیدن به هژمونی قدرت جهانی/ تلاش دشمن برای از بین بردن ارکان قدرت در ایران

حجت الاسلام سعیدی گفت: باید به یاد داشته باشیم که فتنه نرم همواره قابل تکرار است و فتنه سخت مسبوق به فتنه نرم می باشد، آنچه سامری انجام داد از جنس فتنه نرم می باشد، جنگ جمل، جنگ صفین و فتنه سال 88 نیز از همین جنس بودند.
کد خبر: ۹۱۳۱۶۲۰
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام سعیدی رییس عقیدتی سیاسی دفتر مقام معظم رهبری  در همایش حکمت مطهر با محوریت تبیین گام دوم انقلاب اسلامی که در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین برگزار شده بود اظهار کرد: به نظر می‌رسد امروز مهمترین لشگری که در برابر امریکا قرار دارد و در برابر زیاده خواهی‌های این قدرت استکباری ایستاده، جبهه اسلام با محوریت جمهوری اسلامی ایران است.
 
آمریکا به دنبال تثبیت قدرت خود در سراسر جهان است
 
وی ادامه داد: باید توجه کنیم که در کجای تاریخ قرار گرفته ایم، مسوولیت و هدف ما در این برهه چیست؟ به عنوان مقدمه، اندیشمندان آمریکا در ابتدای هزاره دوم میلادی به این نتیجه رسیدند که آمریکا برای تثبیت هژمونی قدرت خود در جهان تنها ۲۵ سال فرصت دارد و ۶ هدف را برای خود در این هژمونی قدرت و برای یکه تازی آمریکا تعریف کردند.

حجت الاسلام سعیدی عنوان کرد: همچنین در این تحقیق و نظریه آمده است که آمریکا اگر بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۵ نتواند به تثبیت قدرت برسد در مسیر فروپاشی قرار می‌گیرد.
 
این مسوول با تبیین شش هدف برنامه ریزی شده توسط آمریکا اذعان کرد: گسترش امنیت و آزادی برای اتباع آمریکا در سراسر جهان، تضعیف و خنثی کردن نیرو‌های بی ثبات سار جهان، کمک به الحاق ۵ قدرت اصلی به جریان در حال پیدایش، و رام کردن نیررو‌های واگرا از جمله این اهداف می‌باشد.

ایران اسلامی، مانع آمریکا برای رسیدن به هژمونی قدرت جهانی
 رییس عقیدتی سیاسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: یکی از موانع آمریکا برای عملیاتی کردن این نقشه انقلاب اسلامی ایران است، برخی دیگر نیز روسیه، چین، هندوستان و چند کشور در اروپا هستند، تا کنون رییس جمهور‌هایی وارد عرصه شده اند تا بتوانند این اهداف را پیاده کنند و بوش اولین رییس جمهور در این دامنه بود.

وی ادامه داد: در خصوص ایران، آقای بوش ابتدا راهبرد نظامی را پیشنهاد داد و فکر می‌کرد که باید با راهبرد نظامی با ایران رو به رو شوند و مشکل را حل کنند. این نقشه به این صورت بود که افغانستان، عراق، سوریه و ملت‌های منطقه را درگیر کنند و در نهایت ایران را نیز به این موضوع بکشانند تا بتوانند به دولت سازی دلخواهشان برسند؛ یک منطقه همراه که در آن نهاد سازی کرده باشند، پایگاه‌های نظامی در آن دایر کنند و در نهایت به مهار قدرت ایران بپردازند.
 
حجت الاسلام سعیدی تبیین کرد: آیا بوش موفق بود؟ قطعا نه! به گفته خودشان در افغانستان ۵۰ هزار میلیارد دلار هزینه کردن و هرگز به خواسته خود نرسیدند. نفر بعدی در این چرخه آقای اوباما بود بود که بر مسند قدرت نشست و شرایط از هر لحاظ برای او بهتر بود چرا که در ایران نیز دولتی بر سر کار آمده بود که شعارش همزیستی مسالمت آمیز با غرب بود و همین مسئله برای اوباما یک فرصت بسیار مناسب بود.
 
این کارشناس و مفسر مسائل سیاسی توضیح داد: اهداف اوباما در برابر ایران روشن بود: قدرت هسته‌ای در ایران نباشد، ایران قدرت برتر منطقه نباشد، از حزب الله و حماس حمایت نکند، ایران نقشی در خاور میانه بزرگ نداشته باشد و استراتژی‌ای که در این راه در پیش گرفتند تاثیرگذاری بالا در افکار مسوولان و مدیران این کشور بود تا جایی که مسوولی بگوید حتی آب خوردن ما هم به موضوع هسته‌ای وصل است و این نشان می‌داد که توانسته اند تاثیری که می‌خواستند را بگذارند.

تلاش برای از بین بردن ارکان قدرت در ایران

وی یادآور شد: یکی از رسالت‌های سپاه و دوستان ما در سپاه این است که بررسی کنند دشمن به دنبال چیست و مردم را در خصوص آن آگاه نمایند.
 
حجت الاسلام سعیدی با یادآوری اندیشه ترامپ مطرح کرد: ترامپ می‌گوید که ارکان قدرت ایران اسلامی ۴ چیز است که اگر آن‌ها را بگیریم جمهوری اسلامی را خلع سلاح کرده ایم: انسجام ملی، رهبر و پیروی مردم از ولی امر، جوهره انقلابی گری، استقامت و عدم هراس از دشمن و نهایتا اعتماد به نفس و مدیریت جهادی، رکن بعدی قدرت منطقه‌ای و نفوذ در منطقه، رکن سوم قدرت دفاعی و ظرفیت‌های آفندی و پدافندی و رکن چهارم قدرت انرژی ما است که متشکل از نفت و گاز است و دشمن تلاش می‌کند تا این قدرت را به صفر برساند.
 
رییس عقیدتی سیاسی دفتر مقام معظم رهبری  تصریح کرد: ما باید بدانیم شیوه‌های آمریکا در رسیدن به توانایی آسیب زدن به این چهار رکن چیست؟ سوال اینکه آیا آمریکایی‌ها بدون کمک‌هایی از داخل ایران می‌توانند به خواسته خود برسند؟

لزوم جلوگیری از وقوع فتنه به وسیله آگاهی بخشی

وی خاطر نشان کرد: اگر ملت و مسوولان توجیه نباشند باید دست گدایی به سوی آمریکا دراز کنند، در این زمینه با دو موضوع فتنه نرم و فتنه سرد رو به رو هستیم، فتنه منشا داخلی دارد و یک منشا خارجی، البته فتنه نرم سر و کاری هم  با احساسات و اندیشه افراد دارد.

وی ابراز کرد: باید به یاد داشته باشیم که فتنه نرم همواره قابل تکرار است و فتنه سخت مسبوق به فتنه نرم می‌باشد، آنچه سامری انجام داد از جنس فتنه نرم می‌باشد، جنگ جمل، جنگ صفین و فتنه سال ۸۸ نیز از همین جنس بودند.

این مسوول تبیین کرد: هر ۱۰ سال با یک فتنه سخت رو به رو می‌شویم، در دهه ابتدایی انقلاب قائله آقای منتظری، دهه بعدی ۱۸ تیر سال ۷۸، سپس فتنه سال ۸۸ و ممکن است اگر توجه نداشته باشیم حوادث گذشته تکرار گردد.

حجت الاسلام سعیدی با تشریح روند این فتنه گفت: فتنه نیازمند دو زمینه داخلی و خارجی است، هم اکنون آمریکا با فشار‌های اقتصادی و تحریم‌های تشدید شوند دارد به عنوان یک حربه فشار استفاده می‌کند.

وی افزود: اقدام همزمان دیگر عملیات روانی است که طی آن انقلاب اسلامی را مورد هجمه قرار داده اند، مثل کاری که در خصوص شوروی کردند، تحریک انواع شکل‌های نارضایتی، ایجاد اغتشاش، و تشدید اختلافات و نیز یک ائتلافق منطقه‌ای علیه ایران که آمریکا به دنبال آن بود که شکل نگرفت.

ایحاد نارضایتی به وسیله جنگ روانی، حربه دشمن برای ایجاد فتنه

رییس عقیدتی سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه مطرح کرد: آمریکا می‌خواهد یک ضرورت ایجاد کند تا ایران اسلامی از مواضع خود عقب نشینی نماید. گاهی این ضرورت‌ها واقعی و در اکثر مواقع ساختگی است که اگر مردم توجه نداشته باشند می‌تواند نظام را به عقب نشینی وادار کند مثل اتفاقی که در جنگ صفین افتاد! قرآن‌ها را به روی نیزه زدند و یک عده افراد ساده اندیشه و البته دشمن گرا حرف امام را زمین گذاشتند.

وی با اشاره به برخی از این دسیسه‌ها و شبهه افکنی‌ها مطرح کرد: گا‌ها می‌شنویم که برخی‌ها می‌گویند ما چرا در سوریه حضور داریم و چرا آنجا می‌جنگیم؟ باید گفت که ما در سوریه چندین هدف بزرگ داشتیم: دفاع از حریم آل الله، جلوگیری از حذف مقاومت در منطقه، جلوگیری از تجزیه سوریه و عراق، دفع شرورترین افراد تاریخ و البته تدبیر و هنر رهبر معظم انقلاب بود که توانست این اهداف بزرگ را محقق نماید.

حجت الاسلام سعیدی بار دیگر به تبیین موضوع ضروریت سازی پرداخت و بیان کرد: برخی می‌خواهند این امر را القا کنند که ما توان مقابله با آمریکا را نداریم و از فضای مجازی به صورت ویژه برای جا انداختن این اندیشه بین مردم بهره می‌برند! می‌گویند که اگر از آمریکا تبعیت نکنیم با حمله نظامی رو به رو خواهیم شد.
 
رییس عقیدتی سیاسی دفتر رهبر معظم انقلاب  در بخش پایانی بیانات خود تاکید کرد: این بسیج و سپاه است که باید این توطئه‌ها را بشناسد و با آگاه کردن مردم در برابر مشکلاتی که دشمن می‌خواهد ایجاد نماید مقابله کند، مرز ما با دشمن کاملا روشن است و با آگاهی بخشی می‌توان از این گردنه عبور کرد.
۱۰۰۴/پ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها