امام جمعه بندر دیر:

دادستانی به مسئله واگذاری زمین‌ها در شهرستان دیر ورود کند

بوشهر-امام جمعه بندر دیر گفت: دادستانی‌ به مسئله واگذاری زمین در بردستان و محله خورخندل شهر دیر ورود کند و یقه واگذارکننده‌ها را بگیرد تا تکلیف مردم مشخص شود.
کد خبر: ۹۱۳۱۵۲۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر  ، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی  در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با بیان اینکه مساجد مهمترین و بزرگترین پایگاه‌های اسلام هستند، اظهار داشت: نکوداشت و تکریم مسجد فقط غبارروبی نیست بلکه باید  مساجد را به آن جایگاهی که در صدر اسلام و اوائل انقلاب داشتند برگردانیم.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به اینکه امسال که مصادف با گام دوم انقلاب است باید شعار «مسجد پیشگام» سرلوحه خادمان مساجد قرار گیرد، افزود: مساجد و نمازگزاران در تحقق شعار سال  ایفای نقش کرده و گام اساسی بردارند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های روز خلیج فارس باید به گونه‌‌ای باشد که به معلومات نسل جوان بیافزاید، بیان کرد: در مقابله هجمه دشمنان که به دنبال جعل نام خلیج فارس هستند باید از کارشناسان  خبره دعوت شود تا ریشه نام تاریخی خلیج فارس که در اسناد و نقشه‌های قدیمی معتبر هست برای جامعه به ویژه نسل جوان بازگو کنند.

حسینی تأکید کرد: این آب‌های نیلگون که در کنار ماست از قدیم خلیج فارس بوده، هست و به کوری چشم دشمنان، خلیج فارس خواهد ماند.

وی با اعلام اینکه نقش کارگران در پیروزی و تداوم انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و امروز هم در مقابل تحریم‌های دشمنان تعیین‌کننده بوده و هست،ادامه داد: امیدواریم کارگران در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید گام‌های بلندی بردارند و با فعالیت بیشتر خود توطئه‌های دشمنان  را خنثی کنند.

امام جمعه بندر دیر به هفته عقیدتی و هفته معلم اشاره کرد و افزود: تقویت بنیه اعتقادی و بصیرت‌افزایی در نیروهای سپاهی به جد دنبال شود و تجلیل و تکریم از معلمان به عنوان تربیت‌کننده مدیران آینده جامعه وظیفه تک تک ماست که البته معلمان نیز بیشتر به مسؤولیت سنگین خود توجه  و عمل کنند.

وی با اشاره به اعلام آمریکایی‌ها مبنی بر تمدید نشدن معافیت‌ها بابت خرید نفت از ایران برای جلوگیری از صادرات نفت ایران، خاطرنشان کرد: پیشاپیش اعلام می‌کنم که آقای ترامپ این لقمه‌ای است بزرگتر از دهان شما که گلوگیر خواهد شد و این خواب شما هرگز تعبیر نمی‌شود و این آرزو را به گور خواهید برد.

حسینی  با تأکید بر اینکه این طرح آمریکایی‌ها شکست می‌خورد، بیان کرد: اینکه گفتند صادرات نفت ایران را به صفر می‌رسانند خیالات است و تعبیر نمی‌شود چون خود آمریکایی‌ها متضرر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ایران برای هر توطئه آمریکایی‌ها برنامه  دارد، اضافه کرد: طبق آمارها نقش نفت در بودجه ما به شدت کم شده و منع فروش نفت برای کشور ما کشنده و فلج کننده نبوده و نخواهد بود.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه سخنان رئیس قوه قضاییه در نشست رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستانی‌های سراسر کشور مایه امیدواری شد، گفت: در  شهر بردستان و محله خورخندل  دیر در گذشته توسط افرادی یا شوراهای اسلامی یا مسکن و شهرسازی زمین‌هایی به مردم واگذار شده که پس از گذشت سال‌های سال که این زمین‌ها دست به دست شده الان مثلا مسکن و شهرسازی می‌آید در بردستان حکم قلع و قمع می‌گیرد .

وی با اعلام اینکه زمانی شورای محل این کار را کرده الان این مردم بیچاره که زمین به آنها واگذار شده چه گناهی کرده‌اند، ادامه داد:  کسانی که زمین واگذار کرده‌اند و پول گرفته‌اند باید جوابگو باشند یا مسکن و شهرسازی که زمین در خورخندل  واگذار کرده  است و جمعی در بلاتکلیفی به سر می‌برند و مرتب علیه آنها شکایت می‌شود که دادستانی‌ها باید در این قضایا ورود کنند و به جای اینکه هر روز پرونده‌های  مختلفی به دادگاه بیاید یقه آن واگذار کننده‌ها گرفته و مسئله همان‌جا ختم به خیر شود.

حسینی با اشاره به فصل برداشت گندم گفت:کشاورزان با پرداخت زکات، خود و اموالشان را بیمه کنند و اگر چیزی که خدا مقرر کرده پرداخت شود  بسیاری از مشکلات  جامعه حل می‌شود.

وی  با محکوم کردن اقدام رژیم جلاد آل سعود در  اعدام  مظلومانه ۳۷ نفر در عربستان  به اتهام اقدام تروریستی که 32 نفرشان شیعه بوده‌اند ،یادآور شد: امیدواریم  شر این دشمنان اسلام و مزدوران از سر مسلمانان جهان و منطقه هرچه زودتر دفع شود. /. انتهای خبر

 

ارسال نظرات