معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت:

توجه به ظرفیت های داخل کشور یکی از شگردهای مقابله با تحریم است

مقیمی گفت: اگر به ظرفیت هایی که در داخل کشور است بپردازیم قطعا یکی از شگردهای اصلی مقابله با تحریم را استفاده می کنیم.
کد خبر: ۹۱۳۱۱۹۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید مشترک با استان مرکزی دستاوردهای صنعتی و تولیدی استان مرکزی را علیرغم مشکلات موجود بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در سالی که سال رونق تولید نام گرفته ستاد تسهیل تکلیف بسیار مهمی دارد و مصوباتی که در اینگونه جلسات اخذ می شود قدم های بسیار موثری برای پیشبرد اهداف محسوب می شود.

وی با اشاره به ماده 16 قوانین مربوط به رفع موانع تولید در کشور افزود: با توافقاتی که در سطح ملی برای افزایش ضمانت اجرائی در این کارگروه اخذ می شود، به دنبال رفع مشکلات هستیم.

مقیمی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی آرایشی درخور تحریم ها باید داشته باشیم، بیان داشت: در همین راستا وزیر صمت اختیارات مناسبی به استانها واگذار کرده و برای رفع تمام موانع 52 جلسه در دستور کار قرار گرفته است که برخی از آنها به استانها مربوط می شود.

وی تغییر در روند تولیدات و صادرات را یکی از راه های برطرف شدن مشکلات دانست و عنوان کرد: اگر واحدهای تولیدی بتوانند سطح کیفیت محصولات خود را متناسب با بازراهای جهانی افزایش دهند، ارتباط خوبی برای آنها با بازارهای دیگر کشورها ایجاد می شود و آنها را از بحران های ایجاد شده نجات می دهد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به سیاست اصلی اقتصادی کشور گفت: باید توجه داشته باشیم که ذیل ستاد تسهیل کمیته تأمین مواد اولیه برای واحدهای صنعتی و تولیدی را برگزار و برای تأمین مواد اولیه داخلی و خارجی موانع را احصاء کنیم.

وی جلسات و پیگیری های مستمر را لازمه حرکت تولید دانست و افزود: مصوبات جلسات باید ضمانت اجرائی لازم را داشته باشند و همه باید خود را مکلف به مصوبات بدانند تا شاهد تعطیلی یکباره واحدهای تولیدی نباشیم.

مقیمی از احیای 7 هزار واحد تولیدی از سال 92 خبر داد و خاطرنشان کرد: در مدیریت ارزی کشور یکی از الزامات مهم تولید داخلی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم و اگر به ظرفیت هایی که در داخل کشور است بپردازیم قطعا یکی از شگردهای اصلی مقابله با تحریم را استفاده می کنیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات