خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور عنوان کرد

کمک‌رسانی 30 گردان کوثر در مناطق سیل‌زده/ گام دوم انقلاب ضمن تداوم استحکام درونی، نیازمند نگاه ویژه به تمدن‌سازی است

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده توسط بسیج جامعه زنان کشور در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: بسیج جامعه زنان از یکم فرودین ماه به منظور کمک‌رسانی به سیل زدگان 30 گردان کوثر را پای کار آورد.
کد خبر: ۹۱۳۰۸۵۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷

کمک‌رسانی 30 گردان کوثر در مناطق سیل‌زدهبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مینو اصلانی در جمع بانوان نخبه بسیجی همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و سردار شهید «همدانی» اظهار کرد: امیدواریم رهروان خوبی برای شهدا باشیم.

وی با اشاره به رسالت و وظایف سازمان بسیج جامعه زنان با بیان اینکه بیش از 9 میلیون نفر در بسیج جامعه زنان سازماندهی شده است، افزود: این سازمان در سطح کشور دارای 20 هزار پایگاه فعال و 2هزار کانون خواهران اقشار و مختصصین بسیجی در کشور است که در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی، تعمیق باورها و اعتقادات انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی تلاش می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور تقویت، تحکیم و تعالی بنیان خانواده را از عمده وظایف و فعالیت‌های این سازمان دانست و بیان کرد: در تحقق این هدف طرح‌های بسیاری اجرا و آموزش‌های گسترده شکل گرفته است به طوری که هزاران مربی و کارشناس در حوزه تقویت و تحکیم خانواده تربیت شده‌اند.

* وجود 8 هزار نخبه بسیجی در بسیج جامعه زنان کشور

وی به وجود 8 هزار نخبه بسیجی در بسیج جامعه زنان کشور اشاره و عنوان کرد: سازمان بسیج جامعه زنان کشور در سراسر کشور بیش از 3 هزار مهد قرآنی راه‌اندازی کرده که به صورت مردمی اداره و در پایگاه‌های مقاومت و مساجد شکل گرفته‌اند؛ چراکه اعتقاد ما بر این است که تعلیم و تربیت از مساجد باید شکل گیرد تا پایداری و ماندگاری لازم را داشته باشد.

اصلانی به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده توسط بسیج جامعه زنان کشور در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان اشاره و تاکید کرد: بسیج جامعه زنان از یکم فرودین ماه به منظور کمک‌رسانی به سیل زدگان 30 گردان کوثر را پای کار آورد که در استان‌های گلستان و مازندان خدمت‌رسانی کردند و به تدریج که سیل استان‌های دیگر را فرا گرفت در آن استان‌ها نیز حضور یافتند.

وی از ارسال 7 هزار قوطی شیر خشک به مناطق سیل زده استان خوزستان توسط بسیج جامعه زنان کشور در روز گذشته خبر داد و بیان کرد: این سازمان در زمینه سیل در حوزه اسکان مردم، بررسی نیازها و سازماندهی برای ارسال کمک‌های مردمی فعالیت داشت.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه تمامی مردم، دستگاه‌ها وارگان‌ها حضور جدی، صمیمانه و اثربخش در زمینه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان داشتند، تصریح کرد: این فعالیت‌های ستودنی جزو افتخارات انقلاب و جمهوری اسلامی است که همه با هم در کمک‌رسانی به هم نوع خود تلاش کردند به طوری که دوران دفاع مقدس تداعی شد.

وی به راه‌اندازی دفاتر مشاوره در مناطق سیل‌زده به عنوان اقدامی دیگر در راستای خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده اشاره و عنوان کرد: در این خصوص 200 نفر از مشاورین حوزه و دانشگاه به کارگیری شد که عمده این افراد در استان خوزستان فعالیت داشتند.

اصلانی در تشریح دیگر اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل‌زده به راه‌اندازی 20 مهد قرآنی در اردوگاه‌ها اشاره و بیان کرد: این مهدها در استان خوزستان راه‌اندازی شده که میان وعده تقویتی نیز در این مهدها توزیع می‌شود.

* اجرای طرح «هرخانواده، یک چشم روشنی» برای کمک به سیل‌زدگان

وی از اجرای طرح «هرخانواده، یک چشم روشنی» برای کمک به سیل‌زدگان توسط بسیج جامعه زنان خبر داد و اظهار کرد: در اجرای این طرح قرار است هر خانواده یک هدیه و وسیله ضروری منزل برای خانه‌هایی که برای سیل‌زدگان ساخته می‌شود هدیه کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش زنان در تحقق گام دوم انقلاب، با عنوان اینکه مقام معظم رهبری در این بیانیه بر سبک زندگی اسلامی تاکید دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه بانوان در تحقق سبک زندگی اسلامی نقش اساسی دارند، بسیج جامعه زنان در این خصوص ورود پیدا کرده تا بتواند نقش خود را در تحقق گام دوم انقلاب ایفا کند.

وی با ابراز اینکه بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب که به بانوان مربوط می‌شود، سبک زندگی است، افزود: در تحقق این امر طرح‌های بسیاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اصلانی گفت: آمریکا روبه افول است و با اقداماتی که اخیرا انجام داده روز به روز به افول خود نزدیک‌تر می‌شود.

وی  به فعالیت‌های این کشور در ترویج سبک زندگی غربی و غیر اسلامی اشاره و بیان کرد: در آمریکا مسائل ضد فطرت و اخلاق شکل گرفته که صدای اندیشمندان آزاداندیش آنها را هم درآورده است.

وی با ابراز اینکه پایه‌های فرهنگی و اجتماعی آمریکا سست شده و افول این کشور در همه حوزه‌ها قابل مشاهده است، تاکید کرد: غرب و آمریکا به دنبال ترویج سبک زندگی غیر اسلامی در کشور ما است که بسیج جامعه زنان برای مقابله با این هدف و تحقق سبک زندگی اسلامی فعالیت‌ها و اقدامات لازم را خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: بعضی از آسیب‌های فرهنگ غربی در کشور ریشه دوانده که باید در راستای مقابله با این معضل اقدامات لازم انجام و اجازه ندهیم آسیب‌های غربی دامن جامعه ما را نیز بگیرد.

وی با اظهار اینکه شناسایی و مقابله با آسیب‌های فرهنگی در گام دوم انقلاب، به دلیل آنکه چشم انداز تمدن‌سازی داریم، برای ما بسیار مهم است، بیان کرد: در گام دوم انقلاب ضمن تداوم استحکام درونی، نیازمند نگاه ویژه به تمدن‌سازی هستیم.

اصلانی در همین خصوص با بیان اینکه هدف پنجم توسعه پایدار در ذیل سند 2030 ایجاد تساوی جنسیتی هستند، افزود: دشمنان با ترسیم این سند به دنبال اجرایی شدن آن در کشور بودند تا بتوانند به اهداف خود بر اساس فرد گرایی، لذت‌جویی و باز تعریف کردن خانواده دست یابند که البته اجرای این طرح در کشور ممنوع شد اما همواره افرادی هستند که معتقد به غربی شدن، در تلاش هستند که زمینه را برای این موضوع فراهم کنند.

* در بحث گام دوم انقلاب باید مراقب القائات دشمن باشیم

وی با تاکید بر اینکه ما قائل به تربیت جنسی هستیم و اسلام هم به صورت عفیفانه به این موضوع می‌پردازد، گفت: ما فعالیت را در این عرصه بر اساس آموزه های اسلامی و نه غربی آغاز کرده‌ایم و معتقدیم آموزش تریبت جنسی کودکان برای خانواده‌ها لازم است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه در بحث گام دوم انقلاب باید مراقب القائات دشمن که به شدت به کشور وارد می‌شود، باشیم، عنوان کرد: لایحه قانون پیشگیری از خشونت علیه زنان که در دستور کار مجلس بود تنها یک عنوان پر طمطراق دارد و یکی از لوایحی است که سند 2030 را کامل و ردپای منافقین در این طرح دیده می‌شود.

وی با اظهار اینکه برخی از نمایندگان مجلس از محتوای لایحه قانون پیشگیری از خشونت علیه زنان اطلاعی نداشتند، گفت: این لایحه علیه زن و خانواده طراحی شده که تعهدات را از بین برده و بنیان خانواده‌ها را سست و ناپایدار می‌کند که خوشبختانه به دلیل گرفتاری‌هایی که برای زوجین به وجود می‌آورد از دستور کار خارج شد.

اصلانی با بیان اینکه در طول 40 سال اخیر هزاران زن مسلمان در مجامع بین مللی در عرصه‌های مختلف درخشیدند در حالی که با اجازه همسران خود در مجامع حضور یافته بودند، تصریح کرد: خانواده چارچوب دارد و باید این چارچوب حفظ شود تا بنیان خانواده مستحکم شود.

* لزوم تحلیل فضای موجود برای ورود به گام دوم انقلاب در بسیج جامعه زنان

وی با تاکید بر اینکه تحلیل فضای موجود برای ورود به گام دوم انقلاب برای بسیج جامعه زنان بسیار مهم است، عنوان کرد: باید بسیج جامعه زنان در جریان القائات رخ داده در قوای مجریه، مقننه و قضائیه باشد تا به موقع واکنش لازم را داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در احیای هویت زن مسلمان، تصریح کرد: در این صورت هویت جامعه، خانواده و زن نیر تامین خواهد و آرامش جامعه وخانواده را به دنبال خواهد داشت.

وی از تشکیل کارگروه به منظور تحقق گام دوم انقلاب توسط بسیج جامعه زنان خبر داد و یادآور شد: به زودی نتایج به دست آمده از اولین جلسه این کارگروه ارائه خواهد شد.

* همدان از استان‌های پیشرو در بخش گستردگی برنامه و جذب نیرو

اصلانی با اشاره به فعالیت بسیج جامعه زنان استان همدان، این استان را از استان‌های پیشرو در بخش گستردگی برنامه و جذب نیرو معرفی کرد و اظهار داشت: استان همدان در حوزه انجام فعالیت‌ها و عمق برنامه بسیار خوب عمل کرده و در بحث جذب رتبه خوبی در سطح کشور دارد.

وی به وجود 197 هزار بانوی بسیجی و 467 پایگاه مقاومت بسیج در سطح استان اشاره و عنوان کرد: استان همدان ظرفیت خوبی برای عملیاتی کردن گام دوم انقلاب دارد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های این سازمان در سال جاری، از آموزش و تربیت کارشناسان و مربی به عنوان مهم‌ترین برنامه‌ها اشاره و بیان کرد: امروز ما به شدت نیازمند افراد صاحب مهارت، روش و تکنیک برای هدایت جامعه هستیم چراکه عمدتا متون ما از منابع غربی در رشته روانشناسی نشأت گرفته و روانشناسی ما روانشناسی غربی است.

وی تربیت مربی برای تربیت جنسی کودکان، تربیت هزار مربی برای مهدهای قرآنی، تولید محتوا برای فضای مجازی، حمایت از پایان نامه های دانشگاهی با موضوع سبک زندگی، اعزام مشاور به مهدهای مناطق سیل زده را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج جامعه زنان در سال جاری برشمرد.

وی یادآور شد: امسال شبکه خوشه‌ای عفاف و حجاب با حضور 50 هزار نفر تشکیل خواهد شد.

اصلانی با تاکید بر اینکه برنامه‌های تدوین شده با نگاه استانی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه‌ها در سطح استان بومی‌سازی و با توجه به نیازهای استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات